صنعت چاپ

نکات کلیدی طراحی بنر تبلیغاتی

 

بنر تبلیغاتی

در دنیای امروز که تبلیغات دیجیتال در حال گسترش است، آموختن مهارت‌های ساخت و استفاده از بنرهای تبلیغاتی برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی پیدا کرده است. مسلط شدن به این مهارت‌ها و رعایت آن‌ها می‌تواند باعث بهبود نرخ تبدیل در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شود و کسب‌وکارها را مطمئن کند که با افزایش ترافیک وب‌سایت، بازگشت سرمایه مناسبی را تجربه خواهند کرد که این بازگشت سرمایه نتیجه تبلیغات است. در این مقاله از مجموعه مقالات دانشگاه کسب و کار، ما بررسی می‌کنیم که بنر تبلیغاتی چگونه درآمدزایی می‌کند، چه مزایایی دارد و چه قواعدی باید در ساخت بنر تبلیغاتی رعایت شود. اگر به مسائل مربوط به بنر تبلیغاتی علاقه‌مند هستید

نگاهی به تعریف بنر تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی که نوعی تبلیغات نمایشی به حساب می‌آید، در واقع معادلی برای تابلوهای تبلیغاتی فیزیکی هستند. این پوسترها با استفاده از عکس‌ها و افکت‌های بصری سعی می‌کنند که نظر مخاطبان را به خود جلب کنند و باعث افزایش تردد کاربران به سایت تبلیغ‌کننده شوند. این بنرها معمولاً در مکان‌هایی با تردد و بازدید بالا در صفحات وب نمایش داده می‌شوند و منجر به افزایش شناخت برند، نرخ کلیک‌ها، فروش و تعداد مخاطبان علاقه‌مند می‌شوند. یک بنر تبلیغاتی که با رعایت اصول و خلاقیت طراحی شده باشد، می‌تواند نگاه مخاطبان را به خود جلب کند و آن‌ها را برای کسب دانش بیشتر در مورد محتوای تبلیغ پوستر، تشویق کند. بنرها یا پوسترهای تبلیغاتی معمولاً با رنگ‌های شاد و جذاب طراحی می‌شوند، متن‌های طولانی ندارند و به جای استفاده از متن، از تصاویر و محتوای چندرسانه‌ای برای ارسال پیام و اطلاعات استفاده می‌کنند.

بنر تبلیغاتی

بررسی دلایل اهمیت بنرهای تبلیغاتی

چرا طراحی بنر تبلیغاتی برای یک کسب و کار ارزشمند است؟ برای یک کسب و کار، ایجاد بنر تبلیغاتی می‌تواند به دلایل متعددی مفید باشد. در زیر پنج مورد از عوامل اصلی که نشان می‌دهد چرا باید به تولید بنرهای تبلیغاتی توجه کنید، را بررسی کرده‌ایم.

۱.می‌تواند باعث ایجاد لید شود

یک بنر تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک ابزار برای جذب مخاطبین کاربرد داشته باشد. شما می‌توانید از ارائه‌هایی مثل کوپن تخفیف، دسترسی محدود به خدمات رایگان یا سایر پیشنهادات مشابه برای تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس خود با شما استفاده کنید. با انجام این کار، کاربران فقط به مشتریان احتمالی تبدیل نمی‌شوند، بلکه اطلاعات آن‌ها نیز در بانک اطلاعاتی مخاطبین هدف شما ثبت می‌شود.

۲.ترافیک سایت را بالا می‌برد

بنرها ابزار قدرتمندی هستند که می‌توانند باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما شوند. این امر به ویژه در زمانی که از روش‌های فراخوانی برای اقدام (CTA)در طراحی بنر خود استفاده می‌کنید، بیشتر مشهود می‌شود. با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود هدایت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید، کسب کنند.

بنر تبلیغاتی

۳.بنر تبلیغاتی آگاهی مخاطب را افزایش می‌دهد

استفاده از بنرهای تبلیغاتی یک روش عالی برای افزایش شناخت مخاطبان و کاربران احتمالی از نام تجاری شما است. با نمایش لوگو، رنگ‌ها و پیام خود در وب‌سایت‌های مختلف، شما به افراد امکان می‌دهید تا بیشتر با نام تجاری شما آشنا شوند.

۴.فروش شما را افزایش می‌دهد

پوسترهای تبلیغاتی ابزاری هستند که برای افزایش شناخت و ترویج یک کالا یا سرویس خاص به کار می‌روند، و حتماً متمرکز بر برند نیستند. شما می‌توانید در بنر خود بر خصوصیات و مزیت‌های کالای خود تمرکز کنید و یک دکمه فعالیت مناسب قرار دهید. با این کار می‌توانید مشتریان را به خرید وادار کنید و فروش خود را افزایش دهید.

۵.بنر تبلیغاتی گروه مخاطبان را هدف قرار می‌دهد

یک بنر تبلیغاتی می‌تواند بر اساس سلیقه و عادات یک گروه خاص از افراد ساخته شود تا آن‌ها را به خرید یا استفاده از محصولات تشویق کند. این شیوه از تبلیغات به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا پیغام خود را به گروه معین و مناسبی از مخاطبان ارائه دهند تا برنامه تبلیغاتی شما مؤثر باشد. بنابراین، ایجاد پوسترهای تبلیغاتی با هدف افزایش آگاهی از نام تجاری، افزایش تردد کاربران به وب‌سایت، تولید لید و شناسایی مشتریان احتمالی، افزایش فروش و هدفمند کردن مخاطبان خاص نام تجاری، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت‌ها می‌توانند با ایجاد بنرهای تبلیغاتی حرفه‌ای، حضور خود را در دنیای دیجیتال گسترش دهند و مسیر دستیابی به اهداف بازاریابی نام تجاری خود را ساده‌تر کنند.

بنر تبلیغاتی

نکات مهم طراحی یک بنر تبلیغاتی حرفه‌ای

اگر قصد دارید که محصول تازه‌ی خود را به دیگران نشان دهید یا در مورد برندتان صحبت کنید، بنر تبلیغاتی با کیفیت بالا از اهمیت بالایی برخوردار است. با اینکه امروزه ابزارهای فراوانی برای طراحی بنر وجود دارد که کار با آنها ساده است، اما روش‌های خاصی نیز هستند که با استفاده از آنها می‌توانید بنر خود را از دیگران متمایز کنید.

۱.از طراحی‌های ساده استفاده کنید

اگر تبلیغات شما پیچیده و دشوار باشد، ممکن است بر روی کمپین بنر تبلیغاتی شما اثر منفی بگذارد. بازدیدکنندگان معمولاً فقط چند ثانیه به تبلیغات شما نگاه می‌کنند، بنابراین باید در این مدت کوتاه پیام خود را به آن‌ها برسانید. برای این کار، باید تبلیغات بنر خود را ساده و قابل فهم کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که به جای متن زیاد، از گرافیک جذابی استفاده کنید که پیام شما را منتقل کند. مهم‌ترین نکته این است که تبلیغات خود را ساده و شفاف نگه دارید.

۲.بنر تبلیغاتی شما با صفحه فرود سازگار باشد

یک بنر تبلیغاتی، مانند هر آگهی دیگری، نیاز به یک صفحه فرود دارد. فرود در اینجا به این معنی است که بنرهای تبلیغاتی شما باید ترافیک وب سایت شما را به صفحه مناسبی که حاوی اطلاعات مربوط به برند شما است، هدایت کند. صفحات فرود شما نقش حیاتی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان دارند. ساختار توضیحی وب سایت یا صفحات فرود شما باید به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان دچار سردرگمی نشوند و مجبور به ترک وب سایت یا صفحه فرود شما نباشند. شما باید تلاش کنید تا بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید، به خصوص در تبلیغاتی که از طریق بنر تبلیغاتی انجام می‌شود. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود شما دقیقاً همان چیزی است که بنرهای تبلیغاتی شما به مخاطبان نمایش می‌دهند.

۳.از اندازه فایل مناسب استفاده کنید

برای طراحی یک بنر تبلیغاتی، باید به چندین معیار توجه کرد. یکی از این معیارها حجم فایل است که توسط سیستم‌های تبلیغاتی مانند Adstargets Ad Network و Google Adwords تعیین می‌شود. هدف از این موضوع این است که بتوانیم بنرهای تبلیغاتی را به سرعت بر روی صفحات وب ناشر بارگذاری کنیم تا بازدیدکنندگان به محض ورود به صفحه، بنر را مشاهده کنند. برای این منظور، پیشنهاد می‌شود که حجم فایل بنر تبلیغاتی خود را حداکثر در حدود ۱۵۰KB حفظ کنید.

بنر تبلیغاتی

۴.از فراخوان برای اقدام واضح در بنر تبلیغاتی خود بهره ببرید

برای اینکه مشتریان بتوانند به راحتی با شما تعامل داشته باشند، باید یک دعوت قوی و جذاب برای اقدام کردن ایجاد کنید. این فراخوان یا دعوت باید در مکان مناسبی قرار گیرد تا مشتریان بتوانند آن را ببینند و به آن پاسخ دهند. این امر می‌تواند باعث افزایش تعداد کلیک‌ها و کاهش مشکلات برای مشتریان شما شود.

۵.استفاده از رنگ‌های جذاب را فراموش نکنید

اهمیت رنگ‌ها در عرصه تبلیغات بسیار زیاد است. هنگامی که به تبلیغات پرداخته می‌شود، رنگ‌ها نقش مهمی را بازی می‌کنند زیرا آن‌ها پیام خاصی را که توسط تبلیغات ارائه می‌شود، منتقل می‌کنند. رنگ اولین عنصری است که چشم مخاطب را به خود می‌کشد و برای اولین بار احساسات مخاطب را تحریک می‌کند. در واقع رنگ‌ها مفهوم ذهنی دارند و در فرهنگ‌های متفاوت، معنای متفاوتی نیز دارند. انجام چند دقیقه تحقیق درباره مخاطبان خود هنگام انتخاب رنگ می‌تواند ایده خوبی باشد.

۶.استفاده از فرمت مناسب فایل بنر تبلیغاتی

در زمان طراحی بنرهای تبلیغاتی، انتخاب فرمت مناسب برای فایل‌ها اهمیت زیادی دارد. این فرمت‌ها اطمینان می‌دهند که تبلیغات به درستی در سایت‌ها یا بلاگ‌های ناشر نمایش داده می‌شوند و با شرایط مناسب همخوانی دارند. فرمت‌های فایل متداول بر اساس نرم افزار استفاده شده شامل HTML5، PNG، GIF و JPG می‌باشند.

۷.خوانایی متن مناسب باشد

متن‌هایی که در بنرهای خود قرار می‌دهید باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان هدف شما بتوانند آن را به راحتی بخوانند. این موضوع مهم است زیرا متن شما پیام شما را به مشتریان بالقوه منتقل می‌کند. به عنوان یک روش ارتباطی، شما باید به این موضوع اهمیت دهید. بنابراین، مطمئن شوید که متن‌هایی که در تبلیغات خود قرار می‌دهید همیشه به یاد ماندنی، مختصر و قابل فهم باشند. در آخر، هر کسی که به تبلیغ شما نگاه می‌کند، قادر به خواندن و درک پیامی است که شما می‌خواهید ارسال کنید.

معرفی سایت‌های معتبر سفارش بنر تبلیغاتی فوری

در ادامه این مقاله قصد داریم سایت‌ها و شرکت‌های ایرانی معتبری را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها بنر تبلیغاتی خود را به صورت فوری سفارش دهید.

بنر تبلیغاتی

۱.معرفی سایت بنرسنتر

بنرسنتر، یک مجموعه متخصص در حوزه چاپ بنر است که به عنوان اولین مرکز سفارشی بنر در اینترنت در ایران شناخته می‌شود. این گروه از مواد و متریال‌های برتر و با کیفیت برای چاپ بنر استفاده می‌کند. خدماتی که بنرسنتر به مخاطبین خود ارائه می‌دهد، کامل و با کیفیت است و تمام نیازهای کاربر را رفع می‌کند. اگر شما نیز قصد دارید بنری با کیفیت بالا و قیمت مناسب چاپ کنید، می‌توانید از خدمات این وب‌سایت استفاده کنید.

۲.معرفی آی آر چاپ جهت سفارش بنر تبلیغاتی

وب‌سایت آی آر چاپ، یکی از پیش‌گامان در ارائه خدمات چاپی با ابعاد بزرگ است. این وب‌سایت با ارائه خدمات چاپ، بنر با کیفیت عالی و قیمت مناسب، به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای سفارش چاپ بنر آنلاین، شما می‌توانید به وب‌سایت آی آر چاپ مراجعه کرده و مشخصات مورد نیاز بنر خود را مانند ابعاد، جنس، تعداد و غیره را مشخص کنید. سپس با بارگذاری فایل حاوی اطلاعات بنر، طراحی و متن‌های مربوطه، سفارش خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن، بنر خود را دریافت کنید.

۳.معرفی سایت خانه طراحان سام

خانه طراحان سام یکی از پیش‌گامان در زمینه سفارش آنلاین بنر است. شما قادر به سفارش انواع بنرها با عرض ۵ و ۳ متر، دو طرفه، سولیت، شبرنگ و … از این وب‌سایت هستید. با هزینه‌ای مناسب و کیفیت عالی، سفارش شما آماده تحویل خواهد بود.

۴.معرفی تیم گرافیک جهت سفارش بنر تبلیغاتی

تیم گرافیک، که در زمینه ایجاد محصولات گرافیکی و چاپی مانند بنرها فعالیت می‌کند، دارای تخصص بالا و بسیار حرفه‌ای است. شما می‌توانید با اعتماد کامل، طراحی و چاپ بنر خود را به این تیم ماهر واگذار کنید و در کمترین زمان ممکن، سفارش خود را دریافت کنید. هزینه چاپ بنر بستگی به متغیرهای مختلفی دارد. از جمله نوع محتوا و ابعاد آن و… بنرهایی که می‌توانید از طریق وب‌سایت گروه گرافیکی ما سفارش دهید، شامل بنرهای با عرض ۳ متر، استندها، و بنرهای مناسبتی مانند تسلیت، خوش آمد گویی و غیره است. هر کدام از این بنرها بر اساس ابعاد و زمان تحویل، دارای قیمت متفاوتی هستند.

بنر تبلیغاتی

۵.معرفی سایت پگاه

پگاه، یک پلتفرم اینترنتی با کیفیت برای ارائه خدمات چاپی متنوع مانند بنرها است. این سایت با توجه به نیازهای مشتریان خود، انواع بنرها را از جمله بنرهای تولد، تسلیت، ترحیم و… را در اختیار شما قرار می‌دهد. فرایند سفارش چاپ بنر در پگاه بسیار ساده و آسان است. شما فقط باید به سایت آنها مراجعه کنید و بنر مورد نظر خود را با ارسال رایگان سفارش دهید. اگر در تهران زندگی می‌کنید، بنر چاپ شده شما در زمان کمتر از دو ساعت به دست شما خواهد رسید. بنرها از مواد مختلفی مانند pvc، اتیلن، وینیل، سولیت و … ساخته شده‌اند که همگی در پگاه قابل سفارش هستند.

کلام آخر

در آخر این که هنگامی که یک کسب و کار یا برند جدید راه اندازی می‌شود، یکی از اولین نیازهای آن تولید یک بنر تبلیغاتی است تا حضور بیشتری در میان مردم داشته باشد. این بنر باید با طراحی و ابعاد مناسبی طراحی شده و در مکانی مناسب نصب شود. بنرها معمولاً برای مناسبت‌های مختلف مانند افتتاحیه‌ها، تولد، اعیاد مذهبی، تسلیت و … استفاده می‌شوند.

همچنین بنرها در مکان‌های عمومی نیز مانند دانشگاه‌ها، مدارس و یادبودها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنرها نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی چاپی مانند بروشور و تراکت، ابعاد بزرگ‌تری دارند و تمامی چاپگرها قادر به چاپ این ابعاد نیستند. برای همین، در این مقاله، پنج وب سایت برتر در زمینه چاپ بنر را به شما معرفی کردیم تا در صورت نیاز به سفارش بنر با کیفیت و دقت بالا، از خدمات آنلاین این سایت‌ها استفاده کنید.

گردآوری توسط گروه چاپ کوره ای
تنظیم و نگارش : سبا حیدری
نکات کلیدی طراحی بنر تبلیغاتی 
منبع

دکمه بازگشت به بالا