گوناگون

چگونگی نقد کردن درآمد یوتیوب و سایت های معتبر واسطه

یوتیوب، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های اجتماعی مبتنی بر ویدیو است که روزانه میلیاردها نفر از سراسر جهان ویدیوهای مختلف را در آن مشاهده می‌کنند. در مقابل بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر، یوتیوب به کاربرانی که محتوای ویدیویی با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند، حقوقی به عنوان جبران خدمات پرداخت می‌کند. بسیاری از کاربران با ایجاد یک کانال و تولید محتوای نوآورانه، موفق به کسب درآمدهای ماهیانه چند صد هزار دلاری شده‌اند. به طور کلی، برخی از مشکلاتی که کاربران یوتیوب در ایران با آن روبرو هستند، مربوط به تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان است که باعث می‌شود تسویه حساب‌های ارزی برای آن‌ها مشکل‌تر شود. یکی دیگر از چالش‌هایی که کاربران با آن مواجه هستند، نقد کردن درآمد یوتیوب در داخل کشور است. در این مقاله از مقالات دانشگاه کسب و کار می‌خواهیم در مورد چگونگی نقد کردن درآمد یوتیوب و سایت های معتبر واسطه صحبت کنیم.

نقد کردن درآمد یوتیوب چه زمانی امکان پذیر است؟

توسعه یک کانال یوتیوب و ارتقای آن به مرحله ای که بتواند درآمدزایی کند (یا همان مانتایز شدن) یک فرآیند ساده نیست. برای اینکه بتوانید از کانال یوتیوب خود کسب درآمد کنید، باید به طور مداوم و جدی محتوای با کیفیت و جذاب ایجاد کنید. برای رسیدن به مرحله مانتایز شدن، باید کانال شما حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد و همچنین ۴۰۰۰ ساعت نمایش ویدیو به کاربران را تجربه کرده باشد. اگر شما تصمیم بگیرید که از طریق کانال خود در یوتیوب درآمد کسب کنید و درخواست خود را برای پیوستن به برنامه همکاری یوتیوب (Youtube Partner Program)  ارسال کنید، متخصصان محتوا کانال شما را مورد بررسی قرار خواهند داد. اگر ویدیوهای شما با قوانین یوتیوب مطابقت داشته باشد، سپس قسمتی از هزینه تبلیغات که روی محتوای کانال شما انجام می شود، به حساب شما واریز خواهد شد.

متاسفانه نقد کردن درآمد یوتیوب مشکلاتی دارد و از طریق سیستم‌های پرداخت الکترونیکی مانند پی‌پال و پرفکت‌مانی انجام نمی‌شود. برای تبدیل درآمد یوتیوب به پول نقد، باید کانال خود را به یک حساب گوگل ادسنس متصل کنید. اینجاست که مشکلات پیش می‌آید. زیرا گوگل ادسنس برای پرداخت حقوق، به آدرس، کد پستی و حساب بانکی صاحب حساب نیاز دارد. در حقیقت، گوگل ادسنس برای تأیید آدرس شما، یک نامه حاوی یک کد به آدرس شما می‌فرستد. برای فعال سازی درآمد کسب شده از یوتیوب، باید کد مربوطه را در داخل پنل کاربری ادسنس قرار دهید. همچنین، تنها حساب های بانکی معتبر قادر به دریافت درآمد از یوتیوب هستند. برای تایید صحت حساب بانکی، ادسنس مقدار کمی پول (چند سنت) را به حساب بانکی شما واریز می کند. سپس شما باید این مقدار را به طور دقیق در پنل کاربری ادسنس خود وارد کنید.

نگاهی به روش های نقد کردن درآمد یوتیوب

همان طور که اشاره کردیم در ایران، تبدیل کردن درآمد نقد کردن درآمد یوتیوب مشکلاتی دارد و بسیاری از کانال‌های با بازدید بالا که قادر به کسب درآمد هستند، نمی‌توانند به مرحله تبدیل کردن یا دریافت پول برسند. اگر این افراد از روش‌های مختلف دریافت درآمد از یوتیوب در ایران آگاه بودند، احتمالا این مشکل را نداشتند. در حال حاضر، سه روش برای تبدیل درآمد یوتیوب به پول نقد وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

نقد کردن درآمد یوتیوب

۱.به خارج از ایران سفر کنید

یکی از راه‌های تأیید حساب شما، سفر به کشورهای مجاور مثل ترکیه و ایجاد یک حساب در بانک‌های محلی مثل بانک زراعت است. البته، این روش نیازمند اقامت چند روزه در ترکیه است، زیرا گوگل ادسنس یک بسته را به آدرس محل اقامت شما در ترکیه ارسال می‌کند و شما باید در آنجا باشید تا بسته را دریافت کنید و کد داخل آن را در پنل کاربری ادسنس خود وارد کنید. این روش هزینه‌ای نسبتاً بالا برای شما به همراه دارد و زمان ارسال بسته استعلام توسط ادسنس مشخص نیست.

۲.از دوستان خارج از ایران خود کمک بخواهید

اگر شخصی را می‌شناسید که در خارج از کشور زندگی می‌کند و قادر به ایجاد یک حساب بانکی برای ادسنس است، می‌توانید از او برای تبدیل درآمد یوتیوب به نقدینگی استفاده کنید. در واقع، شما می‌توانید اطلاعات حساب بانکی و آدرس او را در حساب گوگل ادسنس خود ثبت کنید. با این حال، در بسیاری از موارد، آن‌ها به دلیل مشکلات مالیاتی احتمالی که ممکن است برایشان پیش بیاید، از انجام این کار خودداری می‌کنند.

۳.استفاده از شرکت های واسطه جهت نقد کردن درآمد یوتیوب

شرکت های مختلف واسطه، با دریافت هزینه خدمات مناسب، می‌توانند به یوتیوبرها در تبدیل درآمدهای آنها به پول نقد کمک کنند. برای اینکه بتوانید درآمد کانال یوتیوب خود را به پول نقد تبدیل کنید، باید اطلاعات کانال و اسنادی که از شما درخواست شده است را به متخصصان این شرکت ها ارائه دهید.

شرکت MCN چیست و معرفی چند سایت معتبر

شرکت‌های MCN در یوتیوب با ارائه خدمات به سازندگان محتوا به عنوان پلی بین سازندگان محتوای ویدئویی و خود یوتیوب عمل می‌کنند. این شرکت‌ها توسط یوتیوب تأیید شده‌اند و به طور رسمی در اروپا و آمریکا ثبت شده‌اند. هر وب‌سایت MCN مربوط به یوتیوب دارای یک حساب کاربری مرکزی است که تعدادی از کانال‌های یوتیوب به آن متصل هستند. در پایان هر ماه، درآمد کلیه کانال‌ها به حساب AdSense MCN‌های معتبر واریز می‌شود. در ادامه برخی از این سایت های معتبر را به شما معرفی می کنیم.

نقد کردن درآمد یوتیوب

۱.معرفی سایت واسطه افراک

افراک، گروهی از نخبگان بازاریابی دیجیتال است که با هدف ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان خود، تلاش می‌کند. این گروه بخشی از شرکت بزرگ ایرانیکارت است و از سال ۱۳۹۶ با تیمی ۳۰۰ نفره شروع به کار کرده است. اکنون، افراک با هزاران مشتری در زمینه‌های متنوع بازاریابی همکاری می‌کند. کارشناسان و مدیران حساب افراک همگی دارای گواهینامه رسمی گوگل هستند. بنابراین، شما می‌توانید با آرامش خاطر، کمپین‌های گوگل ادز برند خود را به افراک واگذار کنید.

ورود به سایت افراک

نقد کردن درآمد یوتیوب

۲.معرفی سایت موبیکس کیوب واسطه نقد کردن درآمد یوتیوب

MobixCube، یکی از سرویس‌های برتر و مفید شرکت MobixMedia در ایران است که به عنوان یکی از شرکت‌های MCN برجسته شناخته شده است. این سرویس با هدف پاسخگویی به نیازهای یوتیوبرهای ایرانی در زمینه تبدیل درآمدهای دلاری و حفاظت از محتوای یوتیوب خود، طراحی و اجرا شده است. با بیش از پنج سال سابقه در ارائه خدمات یوتیوب، نقد کردن درآمد یوتیوب، تولید محتوا و…، MobixMedia MCN  توانسته است تجربه‌ای متفاوت و بهتر از فعالیت در شبکه یوتیوب جهانی را برای خالقان محتوای ایرانی فراهم کند.

ورود به سایت موبیکس کیوب

نقد کردن درآمد یوتیوب

۳.معرفی سایت واسطه معتبر اندروپی

اندروپی، یکی از برترین شرکت‌های MCN یوتیوب در ایران است که با بیش از ۱۳۰۰ یوتیوبر و سه سال سابقه، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل تبدیل درآمد یوتیوب به وجه نقد، حفاظت از محتوای یوتیوب (DRM)، دریافت Content ID، مدیریت و بهینه‌سازی کانال یوتیوب، تبلیغات در یوتیوب و ترویج کانال یوتیوب است. این شرکت با تأکید بر رضایت مشتری، همیشه در تلاش است تا به سرعت به نظرات و پیشنهادات مشتریان خود پاسخ دهد و مشکلات آن‌ها را حل کند. از جمله اصول مهم اندروپی، دریافت کارمزد مناسب از مشتریان است.

ورود به سایت اندروپی

نقد کردن درآمد یوتیوب

۴.معرفی زیگ زاگ نتورک سایت نقد کردن درآمد یوتیوب

شرکت زیگ زاگ نتوورک، یکی از شبکه های بزرگ ایرانی MCN است. این شرکت خدمات متنوعی ارائه می دهد، از جمله مدیریت حقوق مؤلف، بررسی درآمد یوتیوب و تبلیغات در پلتفرم یوتیوب و… با داشتن مشاوران متخصص و همکاری با خوانندگان و تولیدکنندگان موسیقی، این وبسایت موقعیت خاصی در بین شرکت های MCN به دست آورده است.

ورود به سایت زیگ زاگ نتورک

نقد کردن درآمد یوتیوب

۵.معرفی سایت واسطه مسترتیوب

مسترتیوب، با استفاده از دوره‌های آموزشی مبتنی بر اصول، شما را در مسیر تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق همراهی می‌کند. این راهنمایی شامل یادگیری روش‌های کسب درآمد ارزی از یوتیوب و همچنین راهنمایی برای نقد کردن درآمد یوتیوب است. خدمات مسترتیوب شامل طراحی گرافیک برای کانال شما، دریافت شناسه محتوا و تبلیغات برای کانال شما است.

ورود به سایت مسترتیوب

کلام آخر

 در این مقاله در کنار هم یاد گرفتیم که شرکت‌هایی که به عنوان شبکه‌های چند کانالی یا mcn شناخته می‌شوند، خدمات متنوعی را برای سازندگان ویدیو فراهم می‌کنند. این شرکت‌ها که بهترین آنها توسط یوتیوب تأیید شده‌اند، عمدتاً در اروپا و آمریکا فعالیت می‌کنند. در واقع این شرکت‌ها خدمات متنوعی را که یوتیوب ارائه می‌دهد، به سازندگان محتوای ویدیویی ارائه می‌کنند.

با توجه به نامشان، شرکت‌های یوتیوب ایرانی در واقع نقش پلی بین شما و یوتیوب را بازی می‌کنند. این شرکت‌ها، که به عنوان mcn شناخته می‌شوند، به شما کمک می‌کنند تا درآمد قانونی خود را از طریق یوتیوب افزایش دهید. در حالت کلی، باید به یاد داشته باشید که یک کانال مرکزی با نام adsense وجود دارد که تمام کانال‌های یوتیوب به آن متصل هستند و درآمد این کانال‌ها در پایان هر ماه به حساب adsense  واریز می‌شود.

گردآوری توسط گروه چاپ کوره ای
تنظیم و نگارش : سبا حیدری
منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا