راهنمای خرید

راهنمای خرید تبلت: بررسی مدل‌ها و برندها برای انتخاب بهترین گزینه

دنیای تبلت ها مانند گوشی های هوشمند از مدل های مختلف و متنوعی تشکیل شده و با اینکه با اومدن گوشی های فبلت یا گوشی های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ و بالای ۶.۵ اینچی فروش و درخواست برای تبلت ها کاهش پیدا کرد اما هنوز برای خیلی از استفاده ها مثل تماشای فیلم یا سریال، بازی یا کلاس آنلاین کودکان و یا طراحی و نقاشی های نیمه حرفه ای، تبلت ها گزینه مناسب تری به شمار میروند. با اینکه اسم تبلت با برند اپل و iPad گره خورده اما شرکت های مختلفی مثل سامسونگ، لنوو، مایکروسافت و کلی شرکت کوچک دیگه در زمینه تولید تبلت ها فعالیت میکنن و اگه شما دنبال خرید یه تبلت کارآمد و به صرفه هستید، حتما نیازی نیست که کلی هزینه کنید و سراغ گزینه های گرون قیمت بازار برید.

تبلت به درد چه افرادی میخوره؟

با پیشرفت تکنولوژی و عملکرد بهتر و بهینه تر تبلت ها و همچنین داشتن قیمت مناسب تر به نسبت لپ تاپ، اکثر افراد تصور میکردند آینده کامپیوترهای شخصی رو تبلت ها تایین میکنن و دیگه لپ تاپ به آخر خط رسیده اما با پیشرفت گوشی های هوشمند و بزرگتر شدن صفحه نمایش گوشی ها و همچنین تغییر نکردن زیاد تبلت ها و عدم کارایی مناسب برای تمامی کارها به خصوص فعالیت های سنگین، فروش و اقبال از این کالا کاهش پیدا کرد و یه جورایی به آخر خط رسید و اکثر برندها نیز از این حوزه خارج شدند. و اینکه در حال حاضر استقبال زیادی از تبلت ها نمیشه و اکثر افراد اگه قصد خرید تبلت داشته باشن سراغ گزینه های اقتصادی با قیمت های بسیار پایین میرند. نسبت به آخرین آمار از فروش تبلت ها، نصف سهم فروش بازار تبلت ها برای برند اپل و iPad هاست و اگه دنبال یه تبلت همه کاره و خوش ساخت باشید، آیپدهای اپل گزینه های بسیار خوبی هستند. ولی با این حال اگه دنبال یه صفحه نمایش بزرگ هستید، تبلت گزینه بهتری به نسبت لپ تاپه و امکان حمل و نقل و استفاده راحت تری رو به شما میده. برای طراح ها و یا موبایل گیمرها هم تبلت با داشتن نمایشگر بزرگتر و امکان استفاده راحت تر از قلم های لمسی گزینه بهتری به حساب میاد. تبلت های هیبریدی مثل تبلت های سرفیس، که امکان اتصال کیبرد به صورت جداگانه رو دارند و هم میتونن به عنوان یک تبلت و هم لپ تاپ برای شما عمل کنن، برای اکثر استفاده های روزمره و نیمه سنگین میتونن به نسبت لپ تاپ گزینه مناسب تری باشند.

تبلت به درد چه افرادی میخوره؟

تبلت به درد چه افرادی میخوره؟

در زمان خرید تبلت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در زمان خرید تبلت برای اینکه محصولی که تهیه و خریداری میکنید کاملا متناسب با نیازتون باشه و بعد از دو روز کار کردن احساس پشیمانی به شما دست نده! باید در زمان خرید به یک سری معیار و پارامتر دقت داشته باشید تا با توجه به نیازتون بتونید اولویت بندی کنید و بهترین انتخاب ممکن رو با توجه به بودجه داشته باشید. در ادامه موارد و نکاتی که باید در زمان خرید تبلت بهش توجه داشته باشید رو بررسی میکنیم و شما با توجه به توضیحات میتونید مناسب ترین و کاربردی ترین تبلت موجود در بازار رو با توجه به موارد گفته شده انتخاب کنید.

نوع کاربرد

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان خرید تبلت بهش توجه داشته باشید نوع استفاده و کاربردی هست که میخواید داشته باشید. اگه قصد تهیه تبلت برای فرزندتون رو دارید که فقط بتونه برای شرکت در جلسات آنلاین و برنامه شاد از تبلت استفاده کنه تبلت های اقتصادی با صفحه نمایش ۶ تا ۸ اینچی و رزولوشن ۷۲۰ و با سخت افزار نه چندان قدرتمند میتونه جواب نیاز شما رو بده. اگه برای تماشای ویدیو و فیلم قصد تهیه تبلت رو دارید بهتره سراغ تبلت هایی با صفحه نمایش با رزولوشن حداقل +FHD و با کیفیت برید که تجربه مناسبی رو در اختیار شما قرار بده. برای طراحان و گرافیست ها تبلت هایی با نمایشگر بزرگ و پشتیبانی از قلم های لمسی با دقت بالا اهمیت زیادی داره. تبلت های اپل در این زمینه با داشتن برنامه ها و پشتیبانی از قلم های لمسی اپل میتونن گزینه مناسبی باشند.
اگر به دنبال یه تبلت همه کاره هستید که بتونید اکثر کارهای روزمره خودتون رو با یک دستگاه انجام بدید، تبلت های هیبریدی به همراه کیبورد جدا شونده امکاناتی شبیه به یک لپ تاپ در اختیار شما میزارند و شما میتونید اکثر کارهایی که با یک لپ تاپ میکنید رو با این تبلت ها انجام بدید. هر زمان که نیاز به یک لپ تاپ داشتید، از کیبورد استفاده کنید و هر زمانی که نیازی نداشتید کیبورد رو جدا کنید و به صورت یک تبلت معمولی استفاده کنید. سرفیس تبلت های مایکروسافت بهترین گزینه های این دسته هستند اما به دلیل قیمت نسبتا بالا برای همه افراد گزینه مناسب و در دسترسی نیستند. البته به تمامی تبلت ها میتونید کیبورد و موس بی سیم یا بلوتوثی متصل کنید و مثل یک لپ تاپ ازشون استفاده کنید. با اینکه این روش به راحتی روش قبلی نیست اما هزینه کمتری روی دستتون میزاره!

نوع کاربرد

نوع کاربرد

اندازه تبلت

تبلت ها توی اندازه های مختلف از ۶ تا ۱۳ اینچی عرضه میشن و شما بسته به نیاز و استفاده ای که میخواید از تبلت بکنید میتونید از بین سایزهای مختلف انتخاب کنید. برای مثال اگه میخواید یه تبلت کوچیک و قابل حمل داشته باشید که بیشتر کارهای روزمره ای که با گوشی انجام میدید رو در یک صفحه نمایش بزرگ در دسترس داشته باشید، تبلت های ۷ اینچی گزینه مناسبی هستند. این تبلت ها در استفاده طولانی مدت دست شما رو خسته نمیکنن. اگه برای تماشای ویدیو یا فیلم دنبال تبلت هستید، تبلت های ۸ تا ۹ اینچی این امکان رو در کنار قابلیت حمل مناسب در اختیار شما قرار میدن. با داشتن نمایشگر بزرگ و باتری با شارژدهی مناسب میتونن همراه مناسبی برای شما باشند. اگه میخواید به عنوان یک لپ تاپ کوچیک و سبک و قابل حمل از تبلت استفاده کنید، گزینه های ۱۱ و ۱۲ اینچی به مراتب گزینه های بهتری هستند و میتونن یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت رو با باتری و سخت افزار مناسب در اختیار شما بزارند.

اندازه تبلت

اندازه تبلت

سیستم عامل

دنیای تبلت ها هم مثل گوشی های هوشمند توسط دو سیستم گوگل و اپل یعنی سیستم عامل های اندروید و iPad OS احاطه شده و اکثریت انتخاب های موجود از یکی از این دو گزینه استفاده میکنن.

البته یه سری گزینه های با سیستم عامل Chrome OS و ویندوز محبوب هم داریم که نسبتا گزینه های محدود تری دارند. انتخاب سیستم عامل ممکنه شما رو از دسترسی به برخی برنامه ها و یا بازی ها محدود کنه. برای مثال اگه طراح هستید و از این راه کسب درآمد میکنید، سیستم عامل iPad OS با داشتن قلم مخصوص اپل و همچنین برنامه های بهینه شده و حرفه ای تری مثل Procreate گزینه مناسب تری به حساب میاد.

اما اگه برای کلاس آنلاین فرزندتون قصد تهیه تبلت رو دارید، گزینه های اندرویدی انتخاب منطقی تر و به صرفه تری به شمار میره. برای بازی کردن هم سیستم عامل اندروید به خاطر دسترسی راحت تر به برنامه ها و بازی ها از منابع مختلف گزینه بهتریه.

سیستم عامل

سیستم عاملدر مجموع به دلیل فروش بیشتر و سهم بازار بیشتر اپل از بازار تبلت ها، سیستم عامل iPad OS برای نمایشگرهای بزرگ و مولتی تسکینگ بهینه تر شده و برنامه های کاربردی تر و مناسب تری در اختیار شما قرار میده. از لحاظ ظاهری و امکانات هم تفاوت خاصی با رابط کاربری گوشی های آیفون نداره. به دلیل هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه های تولید شده توسط اپل، اگه از مک بوک یا آیفون استفاده میکنید، میتونید خیلی راحت بعضی کارها مثل تماس ها و وب گردی ها، عکس ها و متن های خودتون رو به راحتی بین دستگاه های مختلفی مثل آیفون و آیپد جابجا کنید و ادامه کار رو روی هر کدوم از دستگاه ها انجام بدید. پشتیبانی نرم افزاری اپل هم که معروف همه هست و تبلت های اپل به نسبت نسخه های اندرویدی آپدیت های نرم افزاری بیشتری دریافت میکنن. البته برای وارد شدن به این سیستم عامل هزینه بیشتری هم باید بکنید.

نوع اتصال وای فای یا سیم کارت

اگه خیلی جابجا میشید و بیشتر کارهای وبگردی و سوشال مدیا رو با تبلت انجام میدید، خرید تبلت هایی با قابلیت اتصال LTE و سیم کارت خور گزینه مناسبی به شمار میره و دیگه نیازی نیست از گوشی برای هات اسپات کردن استفاده کنید. ولی اگه در محیط کار و یا خانه میخواید از تبلت استفاده کنید و بیشتر قصد جایگزین کردنش با لپ تاپ رو دارید، خرید نسخه هایی بدون پشتیبانی از سیم کارت و فقط نسخه Wifi انتخاب مناسب تریه و هزینه کمتری برای شما داره.

قدرت سخت افزاری

یکی از بخش هایی که تاثیر بسیار زیادی روی قیمت نهایی یک تبلت داره و مثل گوشی های هوشمند میتونه روی تجربه کار شما با این محصول اثر بذاره. طبیعتا هرچقدر پردازنده و رم بیشتری برای تبلت استفاده شده باشه تجربه لذت بخش تری موقع کار با تبلت خواهید داشت.

اما اگه بیشتر برای کارهای روزمره از تبلت استفاده میکنید پردازنده های قدیمی و معمولی هم میتونن کارتون رو راه بندازن. تبلت های اندرویدی بیشتر از تراشه های معمولی ساخت برندهایی مثل اسنپدراگون و یا مدیاتک استفاده میکنن که قدرت پردازشی و مصرف انرژی معمولی دارند اما تبلت های اپل با استفاده از تراشه های ساخت خود اپل مثل سری A و M در کنار قدرت پردازشی بسیار بالا، مصرف انرژی بسیار خوبی دارند و میتونن یه تجربه بسیار مناسب با شارژدهی خوبی در اختیار شما بزارند.

تبلت های سرفیس هم با داشتن تراشه های اینتل به نسبت قدرت پردازشی بیشتری در اختیار دارند و تا حدودی میتونن به عملکرد لپ تاپ های ویندوزی نزدیک بشن.

حافظه رم در نظر گرفته شده برای تبلت هم بسیار مهمه تا بتونید به راحتی بین برنامه های مختلف جابجا بشید و مولتی تسکینگ کنید. رم ۴ گیگ حداقل مورد نیاز برای اجرای نسبتا بهینه برنامه هاست تا بتونید به خوبی از تبلت استفاده کنید. البته آیپدهای اپل به دلیل هماهنگی بهتر بین سخت افزار و نرم افزار با رم های پایین هم میتونن عملکرد بهتری از خودشون نشون بدن.

حافظه ذخیره سازی هم در هنگام خرید تبلت نکته مهمی هست. اگه بازی و برنامه زیادی روی تبلت نصب میکنید و یا فایل های زیادی رو روی تبلت نگهداری میکنید، حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی حداقل نیاز شماست تا نیازی به جابجایی و حذف اطالاعات مختلف نداشته باشید. البته پشتیبانی از رم میکرو SD با ظرفیت بالا میتونه کمبود مقدار حافظه ذخیره سازی پیش فرش رو تا حدودی پوشش بده تا در آینده مشکلی در این بابت نداشته باشید.

البته این نکته در مورد تبلت های اپل خیلی صدق نمیکنه و اگه فایل ها و برنامه های زیادی روی تبلت نگهداری میکنید، بهتره از ابتدا سراغ نسخه هایی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی به بالا برید تا در آینده به مشکل فضای ذخیره سازی برنخورید.

لوازم جانبی همراه

برای اینکه بتونید از تبلت استفاده بهینه و مناسبی برای استفاده هایی مثل طراحی و یا کارهای حرفه ای پردازشی داشته باشید، نیاز دارید که از لوازم جانبی مثل قلم، کیبورد و یا کاور دارای استند استفاده کنید. اکثر این لوازم رو میتونید با توجه به بودجه و کاربردی که دارید تهیه کنید، اما برخی از تولید کنندگان برخی از این اقلام رو همراه تبلت به فروش میرسونن. مثلا اکثر تبلت های سری S سامسونگ به همراه قلم فروخته میشن و شما نیازی به هزینه اضافه ندارید. اما در محصولات اپل اصلا همچین خبری نیست و شما باید تمامی موارد مورد نیازتون رو با قیمت نسبتا بالایی تهیه کنید.
برای محافظت از بدنه و نمایشگر تبلت ها نیازه که از گلس و یا کاور و قاب استفاده کنید، این مسئله برای آیپدها خیلی مسئله مهمی نیست و اکثرا لوازم جانبی این محصولات به راحتی پیدا میشه، اما لوازم جانبی اکثر تبلت ها، به جز تبلت های پر فروش از برندهای لنوو و سامسونگ، به راحتی در بازار به دلیل فروش کمتر پیدا نمیشه و اگه میخواید سراغ تبلت های ارزون تر بازار برید، حتما این نکته رو در نظر داشته باشید. البته میتونید از لوازم جانبی محصولات مشابه استفاده کنید، ولی ممکنه به خوبی نسخه های ساخته شده برای این محصولات نباشه.
لوازم جانبی همراه

لوازم جانبی همراه

قیمت

در پایان و از همه مهم تر باید بودجه و هزینه ای که قصد دارید برای خرید یک تبلت رو دارید مشخص کنید، البته تنوع تبلت ها مانند گوشی ها یا محصولات دیگه بازار نیست و در هر بازه قیمتی دو سه مدل نهایتا میشه تهیه کرد، البته با افزایش بودجه و رفتن سمت تبلت های پرچمدار ۴۰ ۵۰ میلیون تومانی دستتون خیلی بازتر میشه و هم گزینه ها بسیار کاربردی و خفن میشن و امکانات زیادی در اختیار شما قرار میدن و هم میتونید بین گزینه های مختلف و متنوع انتخابتون رو راحت تر انجام بدید. در مجموع قیمت یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید هر محصولی به حساب میاد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور این مسئله بسیار مهم تر هم شده و باید انتظارات و اولویت های خودتون رو برحسب هزینه ای که قصد دارید انجام بدید هماهنگ کنید، مثلا از یک تبلت ۴ ۵ میلیون تومانی انتظار عملکردی در حد گوشی های هم قیمت رو نباید داشته باشید، به دلیل نمایشگر، شاسی و باتری نسبتا بزرگتر هزینه تمام شده تبلت بیشتر از گوشی های هم قیمت میتونه باشه.

بهترین تبلت های بازار

بعد از اینکه اولویت و بودجه خودتون رو برای خرید تبلت مشخص کردید میتونید سراغ خرید تبلت مورد نیازتون برید، البته با توجه به اینکه تبلت ها در بازار خیلی تنوع بالایی چه از لحاظ مدل و چه از لحاظ برند ندارند، انتخاب ها شما معمولا به چند تا برند بزرگ بازار یعنی اپل، سامسونگ، شیائومی و مایکروسافت ختم میشه و مثل دسته بندی های دیگه مثل گوشی یا هندزفری موقع خرید و انتخاب سردرگم نخواهید شد. ولی برای اینکه بتونید با خیالی راحت بهترین تبلت موجود در بازار رو با توجه به کاربرد و بودجه خودتون تهیه کنید، ما لیستی از بهترین تبلت های بازار بر حسب قیمت آماده کردیم تا خیلی راحت بتونید با مشخص کردن بودجه و امکاناتی که نیاز دارید، خریدی خوب و راحت داشته باشید.

تبلت Lenovo TAB M7

تبلت Lenovo TAB M7 یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین تبلت های موجود در بازاره که با قیمت حدودی ۴.۳ میلیون تومان میتونید تهیه اش کنید و به نسبت قیمت امکانات قابل قبولی رو با یک نمایشگر ۷ اینچی در اختیار شما قرار میده. این تبلت بیشتر به درد کودکان میخوره تا توی کلاس های آنلاین شرکت کنن و نباید انتظار خیلی بیشتری از این تبلت اقتصادی داشته باشید.

از یک گوشی هوشمند خیلی بزرگتر نیست و با داشتن بدنه فلزی و وزن ۲۳۶ گرمی در استفاده طولانی مدت خیلی فشار زیادی به دست شما وارد نمیکنه. به نسبت قیمت کیفیت ساخت مناسبی داره و از این لحاظ کمبودی احساس نمیشه. نمایشگر ۷ اینچی از پنل IPS LCD استفاده میکنه که رزولوشن HD داره و میتونه تصاویری با کیفیت و ترکیب رنگ معمولی و روشنایی نسبتا پایین نمایش بده.

حاشیه نسبتا زیادی هم داره. لنوو تب M7 از چیپست مدیاتک MT8765B در کنار ۲ گیگ رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده میکند که در استفاده های معمولی و روزمره مثل وب گردی سبک و شرکت در کلاس های آنلاین میتونه عملکرد قابل قبولی داشته باشه و نباید انتظار بیشتری از این تبلت داشته باشید. حافظه ذخیره سازی پایینی داره اما از طریق کارت حافظه میکرو SD میتونید فضای ذخیره سازی رو افزایش بدید.

تبلت Lenovo TAB M7

تبلت Lenovo TAB M7

باتری ۳۹۵۰ میلی آمپر ساعتی میتونه حدود یک روز در استفاده معمولی و روزمره شارژدهی کنه و عملکرد قابل قبولی در این بخش داره. از پورت میکرو USB برای این تبلت استفاده شده و با توجه به عدم پشتیبانی از شارژ سریع، برای شارژ مجدد دستگاه زمان زیادی باید منتظر بمانید.

برای تبلت M7 لنوو از یک دوربین اصلی و سلفی ۲ مگاپیکسلی استفاده شده که کیفیت بسیار پایینی داره و بیشتر به درد شرکت در جلسه و کلاس های آنلاین میخورد. قابلیت پشتیبانی از سیم کارت هم داره و میتونه گزینه مناسبی برای جابجایی و وب گردی باشه.

تبلت Samsung Galaxy Tab A7 Lite

تبلت سامسونگ گلکسی تب ای ۷ لایت یکی از ارزون‌ترین تبلت های اندرویدی بازاره که در کنار عملکرد قابل قبول سخت افزاری و نرم افزاری قیمت حدودی ۵.۲ میلیون تومانی داره و یه گزینه خوب برای استفاده معمولی و روزمره از تبلت به عنوان دستگاه پخش فیلم و یا کتاب خوندن و وب گردی به حساب میاد.

این تبلت از یه نمایشگر ۸.۷ اینچی با پنل TFT و رزولوشن ۱۳۴۰ در ۸۰۰ پیکسل استفاده میکنه که هم اندازه مناسبی داره و میتونه با توجه به قیمت کیفیت قابل قبولی رو به نمایش بزاره. بدنه کاملا از آلومینیوم ساخته شده که باعث بالا رفتن کیفیت ساخت محصول میشه و با داشتن وزن حدود ۳۷۰ گرمی خیلی تبلت سنگینی هم نیست.

البته پنل جلویی این تبلت حاشیه نسبتا زیادی داره که برای این تبلت اقتصادی خیلی نقطه ضعف خاصی به شمار نمیره. این تبلت از تراشه P22T هلیو مدیاتک قدرت میگیره که خیلی تراشه قدرتمند و جدیدی نیست ولی در کنار ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه ذخیره سازی میتونه در استفاده های سبک و معمولی تجربه قابل قبولی رو ارائه کنه.

این تراشه خیلی ضعیف نیست و میتونه حتی بازی های سبک و نیمه سنگین رو هم اجرا کنه. حافظه ذخیره سازی با اینکه کمه اما میتونه از طریق کارت میکرو SD تا حدود ۱ ترابایت افزایش پیدا کنه تا بابت ذخیره فایل‌ها و برنامه های مختلف مشکی نداشته باشید.

تبلت Samsung Galaxy Tab A7 Lite

تبلت Samsung Galaxy Tab A7 Lite

به صورت پیش فرض از اندروید ۱۱ استفاده میکنه که میتونه به اندروید ۱۳ و One Ui 5.1 ارتقا پیدا کنه و این رابط کاربری میتونه یه تجربه مناسب و زیبا و همچنین با امکانات شخصی سازی مناسبی رو به شما بده. اسپیکرهای استریو استفاده شده صدای بلند و با کیفیتی رو پخش میکنن که موقع تماشای فیلم و ویدئو میتونه تجربه مناسبی رو برای شما ایجاد کنه.

باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی برای یه تبلت با این اندازه خیلی عدد مناسبی نیست ولی به زور میتونه در حد یک روز توی استفاده معمولی به شما شارژ بده. البته شارژر ۱۵ واتی استفاده شده باعث میشه نسبتا زمان زیادی برای شارژ مجدد منتظر نمونید. یه نکته ضعف در مورد این تبلت عدم پشتیبانی از قلم S سامسونگه که با توجه به پشتیبانی مدل های دیگه سامسونگ، مقداری عجیب به نظر میرسه.

دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و سلفی ۲ مگاپیکسلی برای شرکت در جلسات و همچنین اسکن مدارک میتونن به شما کمک کنن و نباید به عنوان دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری به اونها تکیه کنید.

تبلت Samsung Galaxy Tab A8

تبلت گلکسی تب A8 سامسونگ در حال حاظر یکی از جدیدترین تلبت های میان رده و با کیفیت خوب سامسونگ به حساب میاد که چیزی شبیه به گوشی A34 سامسونگ هست و با قیمت حدودی ۸.۹ میلیون تومان یه عملکرد مناسب رو در اکثر بخش ها به شما عرضه میکنه و اگه دنبال یه تبلت اندرویدی با قیمت اقتصادی برای انجام کارهای روزمره، وب گردی و همچنین تماشای ویدیو هستید، این تبلت میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه.

نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با پنل TFT که تصاویر FHD رو به نمایش میزاره هم اندازه مناسبی داره و هم از کیفیت تصویر و دقت رنگ مناسبی براش استفاده شده. بدنه ساخته شده از فلز هم کیفیت ساخت مناسبی دارد و هم طراحی خوب و نسبتا مدرنی داره. حاشیه های نمایشگر برای یک تبلت بسیار خوبه و موقع کار با تبلت فضای کافی برای دست شما ایجاد میکنه. وزن ۵۰۰ گرمی و ضخامت کم ۶.۹ میلی متری این تبلت هم باعث خوش دست تر شدن و جذاب تر شدن این تبلت میان رده شده.

تبلت Samsung Galaxy Tab A8

تبلت Samsung Galaxy Tab A8

به صورت پیش فرض از اندروید ۱۱ استفاده میکنه که میتونه به اندروید ۱۳ و One UI 5 ارتقا پیدا کنه و تجربه کاربری مناسب و نسبتا به روز با امکانات شخصی سازی مناسبی رو داره. پردازنده یونیساک Tiger T618 خیلی تراشه قدرتمند و جدیدی نیست ولی میتونه در استفاده های عادی عملکرد خوب و قابل قبولی رو در اختیار شما قرار بده.

در دو نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی ۴/۶۴ و ۳/۳۲ به بازار عرضه شده که در برنامه ها و بازی های نسبتا سنگین هم عملکرد قبل قبولی داره و بازی کالاف دیوتی موبایل رو هم میتونه با جزئیات و فریم قابل قبولی اجرا کنه. با اینکه به صورت پیش فرض حافظه زیادی برای این تبلت در نظر گرفته نشده اما میتونید از طریق کارت میکرو SD فضای ذخیره سازی رو افزایش بدید. حسگر اثر انگشت کناری هم عملکرد مناسبی داره.

اسپیکر استریو ۴ عددی این تبلت میتونه صدای مناسبی رو موقع تماشای ویدیو و فیلم پخش کنه. باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی برای یک تبلت با این اندازه مناسبه و میتونه عملکرد خوبی رو در حدود یک روز کامل به شما بده. آداپتور ۱۵ واتی میتونه در زمان نسبتا کوتاهی کاملا این تبلت رو شارژ کنه.

این تبلت مثل نمونه قبلی از سامسونگ از قلم S پن پشتیبانی نمیکنه و اگه دنبال طراحی با تبلت هستید باید سراغ نمونه های گرون‌تر برید. دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی پشتی به نسبت یک تبلت عملکرد مناسبی داره. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی که به صورت عمودی و در وسط نمایشگر قرار داره با اینکه کیفیت مناسبی نداره اما برای شرکت در جلسه های آنلاین عملکرد و محل قرارگیری مناسبی داره.

تبلت Xiaomi Redmi Pad

برند شیائومی با اینکه تبلت های زیادی نداره اما محدود محصولات این برند به نسبت قیمت امکانات بسیار خوبی دارند. تبلت ردمی پد هم با داشتن قیمت حدودی ۱۲ میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی ۶/۱۲۸ گیگی یه گزینه عالی و تقریبا همه چی تمام به عنوان یه تبلت میان رده است و میتونه در اکثر بخش ها، البته به جز رابط کاربری که تا حدودی جزو نقاط ضعف شیائومیه، عملکرد درخشانی رو به عنوان یه محصول با قیمت مناسب در اختیار شما بزاره. تبلت Redmi Pad طراحی مدرن و جذابی داره که کاملا از آلومینیوم ساخته شده و با داشتن قطر ۷.۱ میلی متری و همچنین وزن ۴۶۵ گرمی یک تبلت زیبا، جذاب و نسبتا سبک و قابل حمل به حساب میاد.

تبلت Xiaomi Redmi Pad

تبلت Xiaomi Redmi Pad

صفحه نمایش ۱۰.۶ اینچی بزرگ با پنل IPS LCD و رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ فضای زیادی رو در اختیار شما میزاره که با داشتن حاشیه های کم و معقول برای یه تبلت خیلی خوبه و از کیفیت بالا و دقت رنگی خوبی هم برخورداره. این نمایشگر دوتا نقطه قوت دیگه هم داره، یکی روشنایی مناسب که تا ۴۰۰ نیت میرسه و نکته دیگه نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزیه که باعث تجربه بسیار خوب و روون شما از تبلت میشه و تقریبا همچین قابلیتی توی تبلت های هم قیمت حتی گرون‌تر هم دیده نمیشه.

به لطف تراشه هشت هسته ای مدیاتک هلیو G99 در کنار ۴ یا ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره سازی، این تبلت برای استفاده های نسبتا سنگین مثل اجرای بازی های روز با گرافیک قابل قبول هم میتونه استفاده بشه و در استفاده های روزمره هم تجربه خوبی رو به شما ارائه میده.

البته تمامی بخش های این تبلت خفن و جذاب نیست، رابط کاربری که خیلی برای مولتی تسک و نمایشگر بزرگ بهینه نشده، عدم پشتیبانی از سیم کارت و همچنین نداشتن جک ۳.۵ میلی متری جزو نقاط ضعف این تبلت به حساب میاد. دو تا دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی برای این تبلت استفاده شده که میتونن عکس هایی با کیفیت قابل قبولی ثبت کنن و خیلی بی استفاده و به درد نخور نیستند.

اسپیکرهای ۴ گانه استفاده شده کیفیت صدای خوب و بلندی رو به گوش شما میرسونن. باتری ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی میتونه در استفاده های سنگین و نیمه سنگین به راحتی به شما یک روز شارژ بده و با استفاده از شارژر ۱۸ واتی در مدت زمان نسبتا کمی هم شارژ میشه.

تبلت Apple iPad (9th Generation) 10.2 2021

اگر از اکوسیستم اپل استفاده میکنید، یا با رابط کاربری و امکانات دستگاه های اپل راحت تر ارتباط برقرار میکنید، برای تهیه ارزانترین تبلت از این برند باید حدود ۱۵.۶ میلیون تومان هزینه کنید. البته این مبلغ برای نسخه با حافظه ۶۴ گیگابایتی هست و چون حافظه ذخیره سازی آیپدهای غیرقابل ارتقاست و اگر خیلی برنامه و فایل میخواید روی تبلت ذخیره سازی کنید، باید سراغ نسخه با حافظه ۲۵۶ برید که حدود ۲۳.۵ میلیون تومان قیمت داره، که خیلی قیمت بالایی داره و به نسبت قیمت خیلی امکانات و قابلیت های خاصی نداره.

در مجموع اگه طراحی قدیمی این محصول، نداشتن پورت تایپ سی، نمایشگر لمینت نشده با فاصله شما رو اذیت نمیکنه، این تبلت ارزان از برند اپل گزینه مناسبیه، ولی اگه دنبال یه محصول کاربردی هستید، بهتره توی این بازه سراغ گزینه های اندرویدی برید، چون این محصول بیشتر به درد عاشقان سینه چاک اپل با بودجه محدود میخوره.

آیپد نسل ۹ با صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی رتینا و فناوری IPS LCD که دارای رزولوشنی برابر با ۲۱۶۰×۱۶۲۰ پیکسل است، صفحه نمایش با کیفیت و دقت رنگ مناسبی داره که فقط لمینت نبودن کامل نمایشگر و فاصله بخش تاچ با صفحه نمایش ممکنه کمی اذیت کننده باشه. طراحی قدیمی و با حاشیه زیاد نسل های قبلی iPad اینجا هم دیده میشه که دیگه خیلی جذاب نیست اما هنوز تاچ آیدی استفاده شده که میتونه برای بعضی از افراد نکته قابل توجه و مهمی باشه. با داشتن وزن ۴۸۷ گرمی و طراحی مناسب تبلت خوش دست و قابل حملی به حساب میاد. امکان اتصال هدفون از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری هم همچنان استفاده شده.

تبلت Apple iPad (9th Generation) 10.2 2021

تبلت Apple iPad (9th Generation) 10.2 2021

هنوز از پورت لایتنینگ استفاده شده و خبری از USB-C که در مدل‌های جدیدتر آیپد مشاهده می‌شود نیست. این تبلت از اپل پنسل نسل اول پشتیبانی میکند که برای یادداشت‌ برداری و طراحی فوق‌العاده مناسب است. آیپد ۹ به چیپ قدرتمند A13 اپل مجهز است و به همراه ۳ گیگابایت رم و حافظه های ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت، کارهای روزانه و اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین را به راحتی انجام می‌دهد.

جالب است بدونید که این دستگاه از لحاظ قدرت سخت‌افزاری حتی فراتر از تبلت‌های جدیدتر اندرویدی مانند Samsung Tab S7 عمل میکند که جزو نکات وسوسه کننده برای خرید این تبلت حساب میشه. بهره‌گیری از دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی که هر دو کیفیت بالایی دارند، این دستگاه را برای عکاسی یا فیلم‌برداری مناسب ساخته است، و خصوصاً دوربین جلو که از فناوری Center Stage بهره‌مند است که در مدل‌های بالاتر آیپد به کار رفته است. باتری ۸۵۵۷ میلی‌آمپرساعتی توانایی شارژدهی برای یک روز کامل را دارد و شارژر ۲۰ واتی آن تنها در ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه این باتری را کاملا شارژ میکند.

تبلت Xiaomi Pad 6

در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان اگه دنبال یه تبلت اندرویدی با سخت افزار قدرتمند، حافظه ذخیره سازی زیاد برای نداشتن نگرانی در آینده، صفحه نمایش با کیفیت و روان، رم بالا برای مولتی تسک بهتر و در کل یه تبلت همه کاره و خفن هستید که واقعا ارزش خرید بالایی داشته باشه، شیائومی پد ۶ با قیمت حدودی ۱۷ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی ۸/۲۵۶ یکی از بهترین انتخاب هاست و به جز پشتیبانی نکردن از سیم کارت، نداشتن درگاه کارت حافظه جانبی و همچنین عدم وجود حسگر اثر انگشت تقریبا نقطه ضعف خاصی نداره و میتونه در حد و اندازه تبلت های گرون قیمت‌تر عمل کنه.

طراحی شبیه گوشی های پرچمدار شیائومی فقط با اندازه بزرگتر و وزن ۴۹۰ گرمی و از آلومینیوم ساخته شده و طراحی بسیار مدرن و زیبایی هم داره. صفحه نمایش ۱۱ اینچی با پنل IPS LCD که رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ داره و میتونه ۱ میلیارد رنگ رو نمایش بده در کنار رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی این تبلت رو برای تماشای محتوای ویدئویی و همچنین وب گردی بسیار مناسب میکنه.

تبلت Xiaomi Pad 6

تبلت Xiaomi Pad 6

تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ با هشت هسته مرکزی عملکرد بسیار خوبی در این تبلت داره و در کنار ۸ گیگ رم قرار گرفته به راحتی میتونه اکثر بازی ها و برنامه های جدید رو اجرا کنه. اندروید ۱۳ و MIUI 14 بهینه شده برای تبلت تجربه نرم افزاری مناسبی رو به این تبلت با ارزش میدن که امکانات مولتی تسک و شخصی سازی مناسبی هم داره.

این تبلت از قلم لمسی و همچنین کیبورد مغناطیسی پشتیبانی میکنه و میتونید با اتصال این گجت ها به راحتی اکثر کارهای روزمره و نسبتا سبک خودتون رو بدون نیاز به دستگاه دیگه ای روی این تبلت انجام بدید. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی عملکرد بسیار خوبی در این تبلت دارند و میتونن عکس های مناسب و با جزئیاتی رو ثبت کنند.

اسپیکر چهارگانه استفاده شده کیفیت صدای خوبی رو با بلندی مناسبی پخش میکند. باتری ۸۸۴۰ میلی آمپر ساعتی به راحتی در استفاده‌های ترکیبی سنگین یک روز به شما شارژدهی میکنه و آداپتور ۳۳ واتی قرار گرفته داخل جعبه میتونه توی یک ساعت و نیم باتری رو کاملا شارژ کنه که برای یه باتری با این حجم بسیار عالیه.

تبلت Apple iPad (10th Generation) 10.9 2022

ipad 10.9 2022 جدیدترین تبلت اقتصادی! اپله که با تغییرات ظاهری و همچنین سخت افزاری مختلفی به نسبت نسل قبلی به بازار عرضه شده و اگه iPad نسل ۹ خیلی به دلتون نمیشینه و دنبال یه آیپد با طراحی جدید و پشتیبانی از قابلیت های مدرن هستید، آیپد نسل ۱۰ ۲۰۲۲ با قیمت حدودی ۲۱ میلیون تومان برای نسخه با حافظه ۶۴ گیگابایتی میتونه یه گزینه مناسب باشه.

البته به دلیل عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اگه فایل ها و اطلاعات زیادی رو روی کنسول ذخیره سازی میکنید، باید سراغ نسخه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برید که حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت داره. طراحی آپید نسل ۱۰ شبیه به باقی تبلت های مدرن اپل با بدنه ای تخت و نمایشگری زیبا و حاشیه کم شده و پورت تایپ سی هم جایگزین لایتنینگ قدیمی تر شده. رنگبندی جذاب این نسل یکی از نقاط قابل توجه این تبلته و اگه دنبال یه تبلیت خوش رنگ و زیبا هستید، آپید ۲۰۲۲ اپل میتونه نظر شما رو به خودش جلب کنه. حسگر اثر انگشت هم بالای بدنه قرار گرفته و دسترسی مناسبی موقع کار با تبلت به شما میده.

تبلت Apple iPad (10th Generation) 10.9 2022

تبلت Apple iPad (10th Generation) 10.9 2022

نمایشگر Liquid Retina IPS LCD 10.9 اینچی این تبلت کیفیت تصویر و دقت رنگی بسیار خوبی داره و دیگه مشکل لمینت نبودن نمایشگر مثل نسل قبلی اینجا دیده نمیشه. روشنایی حداکثری ۵۰۰ نیتی داره که برای استفاده در محیط های بیرون از خونه هم میتونه عملکرد خوبی از خودش نشون بده.

دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی برای عکاسی معمولی عملکرد خوبی دارند. محل قرارگیری دوربین سلفی هم به مرکز بدنه و به صورت عمودی تغییر مکان داده تا بتونید در جلسه های آنلاین از این تبلت به راحتی استفاده کنید. تراشه A14 اپل به خوبی میتونه از پس اجرای اکثر برنامه ها و بازی های روز بربیاد و در کنار رابط کاربری iPadOS اپل یه تجربه روون و مناسب رو در مولتی تسک و انجام کارهای روزمره خواهید داشت.

در دو نسخه وای فای و سیم کارت به بازار عرضه شده که بیشتر در بازار ایران نسخه وای فای این تبلت پیدا میشه. این تبلت از مجیک کیبورد اپل پشتیبانی میکنه ولی فقط از نسل اول Apple Pencil پشتیبانی میکنه که شاید برای طراحان حرفه ای تر یه نقطه ضعف به شمار بره.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022

تبلت های اندرویدی به اندازه آیپدهای اپل برای نمایشگرهای بزرگ و مولتی تسک بهینه نشدند، البته در چند سال اخیر تجربه کار با تبلت های اپل به لطف کسب سهم بازار بیشتر توسط سامسونگ و ارتقا One Ui بهبود پیدا کرده. حالا اگه دنبال یه تبلت نسبتا اقتصادی و با قدرت پردازشی و نمایشگر خوب و قابل قبول هستید، ورژن ۲۰۲۲ تبلت S6 Lite سامسونگ با قیمت حدودی ۲۲.۵ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۴/۶۴ گیگی میتونه گزینه مناسبی برای استفاده روزمره و به لطف همراه داشتن قلم لمسی، برای طراحی نیمه حرفه ای باشه. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی هم داره که حدود ۱ میلیون تومان گرونتره، البته به دلیل داشتن کارت حافظه مجزا از درگاه سیم کارت در آینده به راحتی میتونید حافظه ذخیره سازی رو ارتقا بدید. به نسل گزینه اپل در این بازه قیمتی خیلی تجربه روون و لذت بخشی ممکنه به شما نده اما گزینه اقتصادی و به صرفه ای به شمار میاد که امکان ارتباط ۴G، قلم همراه، امکان ارتقا حافظه ذخیره سازی باعث میشه ارزش خریدش به نسبت گزینه اپل قابل قبول باشه و میتونه با قیمتی معقول تجربه ای مناسب به مخاطب ارائه بده.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022

تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022

نمایشگر ۱۰.۴ اینچی ابعاد و طراحی مناسبی داره که حاشیه های خیلی زیادی هم نداره و از یک پنل TFT LCD با وضوح تصویر ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل استفاده میکنه و میتونه جزئیات خوب و قابل قبولی رو به نمایش بزاره. پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰G توانایی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین رو داره و میتونه یه تجربه مناسب و قابل قبول رو ارائه بده. باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده روزمره و سنگین میتونه حدود یک روز کامل شارژدهی کنه و با استفاده از شارژر ۱۵ واتی قابل پشتیبانی در زمان کوتاهی هم شارژ میشه.

تبلت Microsoft Surface Go 2

تبلت های ویندوزی زمانی فراگیر بودند و مدل های بیشتری میشد با این سیستم عامل تهیه کرد اما در حال حاضر تنها سرفیس های مایکروسافت تبلت های ویندوزی قابل قبولی هستند که میشه در بازار تهیه کرد. ارزان ترین و اقتصادی ترین عضو این خانواده هم سرفیس گو ۲ هست که با توجه به مشخصات رم، مقدار حافظه ذخیره سازی و پردازنده بین ۱۷ تا ۲۷ میلیون تومان قیمت داره.

قابلیت استفاده از سیم کارت یا عدم پشتیبانی از این قابلیت هم در قیمت نهایی این محصول تاثیر داره. از لحاظ ظاهری به سرفیس های قدیمی تر مایکروسافت شباهت داره و از بدنه نسبتا تخت و ساخته شده از آلومینیوم با کیفیت خبری نیست. صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی که از پنل پیکسل سنس استفاده میکند و تصویری با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ به نمایش میگذاره که با توجه به نسبت و اندازه نمایشگر تجربه بسیار خوبی رو با کیفیت و جزئیات مناسب در اختیار شما قرار میدهد. حاشیه نمایشگر نسبتا مناسبی برای یک تبلت دارد و موقع تماشای ویدیو خیلی تجربه اذیت کننده ای نخواهید داشت. وزن ۵۵۲ گرمی این تبلت امکان حمل و نقل آسان و همچنین استفاده طولانی مدت راحت رو امکان پذیر میکند.

تبلت Microsoft Surface Go 2

پردازنده اینتل Core M3 نسل ۸ به همراه ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع SSD برای نسخه گران قیمت این تبلت استفاده شده که میتونه در استفاده های روزمره و نسبتا سنگین هم عملکرد مناسبی در اختیار شما قرار بده. البته نسخه ارزان قیمت تر این تبلت از ۴ گیگ رم، ۶۴ گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع eMMC و پردازنده اینتل پنتیوم گلد ۴۴۲۵Y استفاده میکنه که نسبتا عملکرد ضعیف تری داره و ممکنه در مولتی تسک و استفاده های سنگین کمی اذیت کننده باشه.

دوربین اصلی ۸ و سلفی ۵ مگاپیکسلی عملکرد مناسبی در برقراری تماس های ویدیویی با کیفیت داره و میتونه تا حدودی عکس های خوبی هم ثبت بکنه. باتری استفاده شده میتونه تا حدود ۱۰ ساعت به شما شارژدهی کنه که عدد مناسبی برای یک تبلت ویندوزی به شمار میره.

تبلت Apple iPad Mini 6 2021

آپید مینی ۶ آخرین و جدیدترین عضو خانواده آیپدهای مینی اپله که در سایزی کوچیک و خوش دست ولی با سخت افزاری قدرتمند و همچنین نمایشگری جذاب و با کیفیت عرضه شده و اگه دنبال یه محصولی بین تبلت و گوشی هستید، iPad Mini 6 یکی از بهترین گزینه های موجود در بازاره. فقط در دو نسخه با رم ۴ و حافظه ذخیره سازی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایتی در بازار موجوده که با توجه به حافظه ذخیره سازی مختلف قیمتی بین ۲۵ تا ۳۲ میلیون تومان داره. از کارت حافظه جانبی هم مثل باقی محصولات اپل پشتیبانی نمیکنه و اگه خیلی برنامه یا فایل روی تبلت میخواید نگه داری کنید، باید این تفاوت قیمت نسبت زیاد رو پرداخت کنید.
از لحاظ ظاهری با یه تبلت زیبا طرف هستیم که بدنه ای ساخته شده از آلومینیوم داره و کاملا تخت ساخته شده. وزن ۲۹۳ گرمی این تبلت یه مقداری از گوشی های پرچمدار بازار سنگین تره و شما خیلی راحت میتونید با یک دست از این تبلت استفاده کنید. با توجه به اندازه کوچیک نمایشگر ۸.۳ اینچی که از پنل Liquid Retina IPS استفاده میکنه داره که با وضوح بسیار بالا و دقت رنگی خیلی خوبی تصاویر رو به شما نمایش میده. این نمایشگر روشنایی، زاویه دید و دقت رنگی بسیار خوبی داره و اگه قصد خرید تبلت برای تماشای محتوای ویدیوی یا حتی مطالعه رو دارید، این محصول میتونه یه انتخاب بسیار عالی برای شما باشه.

تبلت Apple iPad Mini 6 2021

تبلت Apple iPad Mini 6 2021

آیپد مینی ۶ از اپل پنسل ۲ پشتیبانی میکنه ولی خبری از پشتیانی از مجیک کیبورد اپل نیست که با توجه به سایز این تبلت برای استفاده به عنوان یه تبلت هیبریدی خیلی نکته ضعف بزرگی هم به حساب نمیاد. تراشه A15 اپل قدرت پردازشی بسیار خوبی رو به این دستگاه میده و میتونه اکثر برنامه ها و بازی های روز رو بدون تقریبا مشکل خاصی اجرا کنه و در کنار iPad OS که به خوبی برای صفحه نمایش بزرگ بهینه شده میتونید یه تجربه بسیار خوب رو در هنگام استفاده روزمره و حتی سنگین داشته باشید. این تراشه حتی به نسبت iPad نسل ۱۰ که یک سال بعد از این محصول عرضه شده عملکرد بهتری، به خصوص در بازی ها داره. دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سلفی استفاده شده که عملکرد مناسب و با کیفیت خوبی برای یه تبلت دارند. امکان فیلمبرداری ۴k با ۶۰ فریم بر ثانیه با دوربین اصلی و همچنین قابلیت Center Stage باعث کاربردی تر شدن دوربین های iPad Mini 6 در استفاده روزمره شدند. باتری ۵۱۲۴ میلی آمپر ساعتی میتونه به راحتی در استفاده های ترکیبی و نسبتا سنگین یک روز کامل به شما شارژ بده و با استفاده از یک شارژر ۲۰ واتی توی حدود یک ساعت و نیم هم کاملا شارژ میشه که باعث میشه خیلی سریع بتونید بعد از اتمام شارژ از تبلت استفاده کنید.

تبلت Apple iPad Air 5th Generation 2022

آیپد آیر ۵ آخرین نسخه از تبلت های نسبتا قدرتمند، سبک، با اندازه مناسب و تقریبا با امکانات کامل از سری Air اپله که به پردازنده قدرتمند و معروف M1 مجهز شده و به راحتی میتونه هم به عنوان یک تبلت و هم لپ تاپ به کمک مجیک کیبورد اپل یا کیبوردهای دیگه برای شما عمل کنه. برای خرید این تبلت جذاب و کاربردی باید حدود ۲۹.۵ تا ۳۶.۵ برای حافظه های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی هزینه کنید. البته مثل تمامی تبلت های دیگه اپل به دلیل عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حتما در صورت نیاز به حافظه بیشتر در طولانی مدت، سراغ نسخه ۲۵۶ گیگی برید.

تبلت Apple iPad Air 5th Generation 2022

تبلت Apple iPad Air 5th Generation 2022

iPad Air 5 از نمایشگر ۱۰.۹ اینچی با پنل Liquid Retina IPS LCD که رزولوشن تصویر ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسلی داره استفاده میکنه. این نمایشگر با اینکه مثل مدل های پرو از رفرش ریت بالا پشتیبانی نمیکنه ولی با داشتن فناوری True Tone میتونه رنگ های سفید مناسبی با توجه به نور اطراف نمایش بده و در کل کیفیت بسیار مناسبی داره. اپل از طراحی تقریبا یکسانی برای تبلت های جدیدش استفاده میکنه و این تبلت هم با یه طراحی تخت و با لبه های تیز از جنس آلومینیوم با کیفیتی ساخته شده. با داشتن قطر ۶.۱ میلی متری و وزنی در حدود ۴۶۱ گرم که برای تبلتی با این اندازه بسیار مناسبه، میتونه یه همراه مناسب و همیشگی برای شما باشه.
تراشه M1 در کنار ۸ گیگ رم باعث میشه این تبلت به راحتی بتونه از پس اجرای اکثر کارهای سنگین و نیمه سنگین و بازی ها بر بیاد و در کنار رابط کاربری iPadOS یه تجربه بسیار خوب و روون رو موقع کار با این تبلت خواهید داشت. دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی عملکرد بسیار خوبی برای یک تبلت دارند. پورت تایپ سی استفاده شده از نسل USB 3.1 Gen 2 هست که به شما اجازه میده به راحتی از گجت های مختلف استفاده کنید و یا این تبلت رو به مانیتور متصل کنید و به عنوان یک لپ تاپ ازش استفاده کنید. باتری ۷۶۰۰ میلی آمپر ساعتی به راحتی یک روز کامل و با کاربری سنگین رو به شما شارژدهی میکنه و با آداپتور ۲۰ واتی قابل پشتیبانی میتونه توی دو ساعت تقریبا شارژ بشه.

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 Plus

اگه حدود ۵۲ ۵۳ میلیون تومان پول دارید و سامسونگ فن عجیبی هم هستید و دنبال یه تبلت قدرتمند و به صرفه با قلم و صفحه نمایش بزرگ ۱۲ اینچی میگردید، S9 Plus گلکسی تب، آخرین نسخه از تبلت های اندرویدی سامسونگ برای شما یه گزینه بسیار عالیه و میتونه عملکردی مشابه با تبلت های پرو اپل به شما بده و به نسبت گلکسی تب S9 که قیمت مشابه و نزدیکی داره ارزش خرید بالاتری داره. این تبلت با داشتن نمایشگری بزرگ و با کیفیت، قلم با کیفیت که در باکس قرار داره، امکان اتصال ۵G و همچنین تراشه قدرتمند به نسبت رقیب اپلی خودش مقداری ارزش خرید بیشتری به نسبت قیمت داره ولی سیستم عامل اندروید ممکن در بعضی مواقع به خوبی iPad OS اپل عمل نکنه، البته این مورد بستگی به نوع استفاده شما داره، پس حتما قبل از خرید برنامه های مورد نیاز و همچنین عملکردشون رو روی اندروید و iPadOS چک کنید.

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 Plusبدنه آلومینیومی طراحی تخت و جذابی داره و گواهی IP68 هم در ساختش به کار رفته تا در جابجایی ها و سفر خیالتون راحت باشه. صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ برای تماشای محتوای ویدیو، وب گردی و طراحی بسیار عالیه و تجربه بسیار خوشایندی رو در اختیار شما قرار میده. دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی واید و اولترا واید قرار گرفته عملکرد مناسبی دارند اما امکانات عجیب و غریب آپیدهای پرو نسل جدید رو اینجا نداریم. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم میتونه تصاویر مناسبی رو ثبت کنه.

اسپیکرهای چهارگانه قرار گرفته میتونن صدایی رسا، بلند و با کیفیت رو در زمان تماشای ویدیو یا پخش موسیقی به گوش شما برسونن. تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در کنار ۱۲ گیگ رم به خوبی از پس اجرای برنامه های سنگین طراحی و رندر و همچنین بازی ها برمیاد و میتونه در حد لپ تاپ های میان رده بازار عمل کنه. اندروید ۱۳ در کنار One Ui 5.1 تجربه کاربری قابل قبول و مناسبی رو در کنار امکانات شخصی سازی خوب در اختیار شما قرار میدن. قلم هوشمند با تاخیر ۲.۸ میلی ثانیه ای که توی باکس قرار داره و نیازی نیست ۴ ۵ میلیون تومان هزینه بیشتر بکنید، موقع طراحی و نوت برداری کار شما رو بسیار آسان تر میکنه. در قسمت پشتی بدنه هم بخشی برای قرار دادن قلم به صورت مگنتی قرار گرفته که هم باعث گم نشدن قلم شما میشه و هم قلم رو به صورت بیسیم شارژ میکنه. باتری فوق حجیم ۱۰۰۹۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده های سنگین میتونه به راحتی دو روز به شما شارژدهی کنه که با توجه به قدرت پردازشی و کیفیت نمایشگر عدد قابل توجهی هست. با استفاده از شارژر ۴۵ واتی میتونید توی حدود ۲ ساعت این تبلت رو شارژ کنید.

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

گلکسی تب S9 Ultra خفن ترین تبلت اندرویدی بازار و دارای بزرگترین صفحه نمایش در این لیسته که به نسبت نسخه پلاس صفحه نمایش بزرگتر، باتری نسبتا حجیم تر و به طبع اون بدنه سنگین تری داره و از لحاظ طراحی هم به نسبت این نسخه تفاوت خاصی نداره و میتونید برای آشنایی با این تبلت به توضیحات گزینه پیشنهادی قبلی هم رجوع کنید.

نسبت به نسخه پلاس حدود ۱۰ میلیون تومان گرونتره ( حدود ۶۲ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۱۲/۲۵۶ گیگی) و اگه نمایشگر براتون اهمیت بیشتری داره و دقیقا میخواید یه نمایشگر اندازه لپ تاپ های ۱۵ اینچی بازار داشته باشید میتونید سراغ این تبلت برید. تفاوت های این تبلت با نسخه معمول یکی نمایشگر ۱۴.۶ اینچی بزرگ و با کیفیت بالا، وزن بیشتر حدود ۱۴۶ گرمی و باتری ۱۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی میشه.

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 Ultraتبلت Apple iPad Pro 11 2022

برای خرید یه تبلت همه کاره، بزرگ و قدرتمند از اکوسیستم اپل که بتونه کارهای یه لپ تاپ رو برای شما انجام بده، خرید iPad Pro 11 2022 میتونه یه گزینه اقتصادی تر به نسبت نسخه پرو ۱۲.۹ اینچی باشه. البته این تلبت بیشتر به درد کاربران حرفه ای تر میخوره ولی اگه خیلی با سرفیس های مایکروسافت و در کل ویندوز حال نمیکنید و روون بودن و راحتی کار با سیستم عامل برای شما مهمه تره، آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۲ اپل با قیمت حدودی ۴۶ میلیون تومان میتونه گزینه مناسبی باشه. البته این قیمت برای نسخه با رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی هستش و برای حافظه و رم بالاتر باید بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه بیشتری کنید. نسخه ۵G این محصول هم در بازار موجوده که میتونه به استفاده راحت تر در طی مسیر به سمت کار یا مسافرت کارتون رو راحت تر کنه.

تبلت Apple iPad Pro 11 2022

تبلت Apple iPad Pro 11 2022

برای این تبلت از تراشه M2 اپل که از پردازنده مرکزی ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای استفاده شده که در کنار ۸ یا ۱۶ گیگ رم باعث میشه این تبلت به راحتی قدرتی برابر با لپ تاپ های قدرتمند بازار داشته باشه و بتونید کارهای گرافیکی سنگین از طراحی و رندر گرفته تا بازی و مولتی تسک سنگین رو روی این تبلت به راحتی انجام بدید. نمایشگر ۱۱ اینچی Liquid Retina IPS LCD که از دالبی ویژن، True Tone و HDR10 پشتیبانی میکنه و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی داره میتونه تصاویر با کیفیت فوق العاده و جذاب رو برای شما به نمایش بزاره و عملکرد بسیار سریع و روونی هم داره. درگاه تایپ سی تاندربولت استفاده شده امکان اتصال گجت ها، مانیتور و هارد های اکسترنال SSD رو میده و میتونید عکس ها و فیلم های خودتون رو با سرعت بسیار بالایی روی این هارد منتقل کنید و به ادیت مشغول بشید. با پشتیبانی از اپل پنسل نسل ۲ هم میتونید کارهای طراحی و دیزاین رو با دقت بالایی انجام بدید.
اسپیکرهای ۴ گانه قدرتمند و بلند در زمان بازی یا تماشای فیلم صدای با کیفیت بالا و دقیقی رو پخش میکنن. دو دوربین ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولترا واید در کنار یک سنسور TOF 3D LiDAR برای دوربین پشتی استفاده شده که به این تبلت اجازه میده تصاویری با کیفیت و جذاب رو ثبت کنه. حسگر لیدار هم میتونه به خوبی تصاویر سه بعدی اسکن کنه و به شما تحویل بده. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم کیفیت تصاویر بسیار خوبی دارد. باتری ۷۵۳۸ میلی‌ آمپر ساعتی شارژدهی کافی و تقریبا یک روزه به این تبلت قدرتمند میده.

تبلت Apple iPad Pro 12.9 2022

آیپد پرو ۱۲.۹ ۲۰۲۲ خفن ترین و بزرگترین تبلت عرضه شده توسط اپله که به نسبت نسخه ۱۱ اینچی به جز نمایشگر بزرگتر و با کیفیت و روشنایی بیشتر و همچنین باتری بزرگتر و به طبع بدنه سنگین تر تفاوت خیلی خاصی نداره و اگه دنبال بزرگترین و خفن ترین تبلت اپل هستید، میتونید با خرج حدود ۵۶ تا ۸۶ میلیون تومان برای مشخصات رم و حافظه مختلف، سراغ خرید این تبلت پرچمدار برید. برای مشاهده مشخصات و توضیحات این تبلت میتونید به گزینه قبلی لیست مراجعه کنید و در اینجا فقط تفاوت های بین این دو نسخه رو بررسی میکنیم. تفاوت اصلی با نسخه ۱۱ اینچی نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با پنل Liquid Retina XDR mini-LED هست که رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ داره و در نوع خودش با استفاده از فناوری مینی LED بین تبلت ها و حتی لپ تاپ های دیگه بازار خاص و بسیار خفن به حساب میاد. تفاوت دیگه در بخش باتری دیده میشه که اپل از یک باتری ۱۰۷۵۸ میلی آمپر ساعتی برای این تبلت استفاده کرده که میتونه تقریبا یک روز کامل به شما شارژ بده. البته هنوز سرعت شارژ با آداپتور ۱۸ واتی خیلی خوب نیست و باید زمان زیادی رو برای شارژ مجدد صبر کنید.

تبلت Apple iPad Pro 12.9 2022

تبلت Microsoft Surface Pro 9

تنها تبلت های ویندوزی بازار که در کنار کیفیت ساخت خوب، عملکرد مناسب و در حد و اندزه لپ تاپ های ویندوزی بازار دارند، سرفیس های مایکروسافت هستند. سرفیس پرو ۹ آخرین نسل از تبلت های ویندوزی مایکروسافته که در مقایسه با نسل های قبلی مثل ۷، ۷ پلاس و ۸ که در بازار موجود هستند ارزش خرید نسبتا بالاتری دارند و اگه قصد دارید یه تبلت دو کاره و هیبریدی داشته باشید، تقریبا تنها و بهترین گزینه برای خرید به حساب میاد.

این تبلت ویندوزی در نسخه های مختلف که از رم ۸ و ۱۲۸ گیگ حافظه شروع میشه و تا نسخه های ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه هم قابل ارتقا است، قیمتی در حدود ۴۲ تا نزدیک ۸۲ میلیون تومان داره و میتونید با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید، سراغ نسخه مورد نظرتون برید. البته برای استفاده هیبریدی از تبلت نیاز به خرید کیبورد دارید که به صورت مجزا به فروش میرسه و در حدود ۶ تا ۷ میلیون قیمت داره.

تبلت Microsoft Surface Pro 9

تبلت Microsoft Surface Pro 9

صفحه نمایش ۱۳ اینچی از نوع IPS LCD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۲۸۸۰ تجربه مناسبی رو در هنگام کار با تبلت به شما میده. پردازنده های نسل ۱۲ اینتل در کنار ۸ یا ۱۶ گیگ رم LPDDR5 پرسرعت و همچنین SSD قابل ارتقا که به راحتی و بدون نیاز با باز کردن تبلت قابل افزایش هست، تجربه سخت افزاری بسیار مناسبی رو به شما میده و اگه برای کارتون بیشتر از برنامه های ادوبی استفاده میکنید، میتونه یه انتخاب عالی باشه ولی اگه خیلی محدود به برنامه های ادوبی (Adobe) نیستید، تبلت های اپل و حتی سامسونگ میتونه گزینه های راحت تر و کاربردی تری به عنوان یک تبلت معمولی باشه. استفاده از دو درگاه تایپ سی از نوع تاندربولت امکان اتصال نمایشگر و یا گجت ها و اکسسوری های کاربردی دیگه رو در اختیار شما قرار میده.

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله بهترین تبلت های بازار رو در بازه های قیمتی مختلف و با توجه به نیازها و کاربردهای متنوع جمع آوری کنیم تا شما با هر بودجه ای که دارید و هر کاری که قصد استفاده رو دارید بتونید بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشید و با توجه به شرایط اقتصادی کشور هزینه بی جهت و اضافه ای سبب خرید محصولی که ممکنه با کارتون نیاد انجام ندید.

 

گردآوری توسط گروه چاپ کوره ای
تنظیم و نگارش : mobo.news
منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا