صنعت بازاریابی

راه اندازی کارگاه تولید کیک خانگی: مزایا، معایب و مسیر کام

 

چطور باید یک کارگاه تولید کیک خانگی موفق را راه اندازی کرد؟ افراد موفق زیادی در حوزه قنادی، فعالیت حرفه‌ای خود را با راه‌اندازی کارگاه تولید کیک در خانه آغاز کرده‌اند. بعضی از آنها هنوز هم در خانه مشغول برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام سفارش‌ها هستند و برخی دیگر کسب و کار خود را گسترش داده‌اند. در این مقاله شما را با مسیر کامل راه اندازی یک کارگاه خانگی کیک آشنا می‌کنیم.

 

 

پیش از هرچیزی بهتر است نگاهی به مزایا و معایب این حرفه بیاندازیم تا بتوانید تصمیم دقیق‌تر و درستی بگیرید.

0 تا 100 راه اندازی کارگاه تولید کیک خانگی

مزایای راه اندازی کارگاه کیک خانگی

  • معمولا مردم احساس بهتری نسبت به کیک خانگی دارند.

  • می‌توانید کیک‌های خود را به صورت محلی یا آنلاین بفروشید.

  • رئیس یا کارفرما ندارید.

  • هر زمان که بخواهید کار می‌کنید و مدیریت زمان دست خودتان است.

  • شروع کار ساده است و فقط کافیست مهارت خوبی داشته باشید و در خانه کار خود را آغاز کنید.

  • مجبور نیستید هزینه اضافی برای اجاره کارگاه پرداخت کنید.

  • همزمان می‌توانید به کارهای خانه و فرزندان رسیدگی کنید.

معایب کار کردن در خانه

  • خبری از حقوق مشخص ماهیانه نیست.

  • همه چیز به خود شما بستگی دارد.

  • احتمالا همیشه آشپزخانه شلوغ و بهم ریخته است.

  • ممکن است فضای کافی برای کار در حجم زیاد نداشته باشید.

  • در صورت وجود بچه‌ها، تمرکز روی کار سخت است.

  • دوستان، خانواده و فامیل احتمالا هرگز شرایط شما را درک نمی‌کنند.

  • احتمالا همه مناسبت‌های مهم و تعطیلات،مثل شب یلدا، شما حسابی مشغول کار هستید.

مراحل راه اندازی تولیدی کیک خانگی

  1. آشپزخانه خود را مسلح کنید

برای شروع به دنبال بهترین تجهیزات نباشید. واقعیت این است که تا چندماه حجم سفارش‌های شما کم است و نیازی به فر بزرگ ندارید. اما برای شروع به چند وسیله اساسی نیاز دارید.

فر استاندارد با شعله تراز شده و حرارت یکنواخت

اگر شعله فر شما تنظیم نباشد، کیک‌ها وشیرینی‌ها به طور یکنواخت نمی‌پزند و پف نمی‌کنند. گاهی یک سمت کیک سوخته در صورتی که سمت دیگر آن هنوز درست نپخته است.

یخچال و فریزر با امکان قراردادن کیک در آن‌ها

فریزهای کشویی فضای کافی برای قرار گرفتن کیک ندارند، بعلاوه بعضی یخچال‌های ساید بای ساید نیز دهانه کوچکی دارند که کیک از آن رد نمی‌شود.

همزن ایستاده (کاسه دار)

برای اینکه همزمان با زدن خامه یا خمیر بتوانید به کارهای دیگر برسید، لازم است علاوه بر همزن دستی یک همزن ایستاده هم داشته باشید. همچنین همزن ایستاده باعث می‌شود کمتر احساس خستگی کنید.

فقط قالب کیک پرکاربرد

سراغ قالب‌های رنگارنگ بازار نروید. شما فقط به دو سایز قالب گرد و یک ساز مستطیل برای شروع کار نیاز دارید. اما برای صرفه جویی در وقت بهتر است از هر سایز ۲ عدد قالب تهیه کنید تا برای کیک‌های با ارتفاع زیاد راحت‌تر باشید.

سایر تجهیزات مورد نیاز

صفحه گردان کیک، سینی کیک مقوایی، پالت خامه کشی، قیف، ماسوره‌های پرکاربرد (گرد، گلبرگ، حصیری، ستاره‌ای باز، ستاره‌ای بسته، برگ)، رنگ‌های خوراکی ژله‌ای

بسته‌بندی

اینکه چطور سفارش‌ها را به دست مشتری می‌رسانید به اندازه کیفیت خود کیک مهم است. در ابتدا با خرید جعبه در تعداد کم شروع کنید. می‌توانید نام برند خود و آدرس پیجتان را روی جعبه‌ها مشکی کوب یا طلاکوب کنید و یا با استفاده از یک برچسب کوچک آن را بیارایید. خرید جعبه کیک

ویترین بسازید

اگر قرار باشد کسی کیک تولد ۶ سالگی فرزندش یا کیک اولین سالگرد ازدواجش را به شما سفارش دهد، لازم است اول شما را پیدا کند و بعد بتواند به شما اعتماد کند. در این مرحله به شما روش انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

انتخاب کلمات مهم است

مسلما وقتی خانه شما در اصفهان است، قرار نیست برای کسی در کرج کیک ارسال کنید. پس مهم است با کلمات مرتبط به شهر و منطقه خود در دسترس باشید. می‌توانید با نگاه کردن به رقبا کلمات مخصوص به خود را پیدا کنید. مانند: کیک سنتر اصفهان، سفارش کیک خانگی بندرعباس، کیک تولد خانگی اهواز. از این کلمات در پیج، سایت، گروه، کانال و اپلیکیشن‌های مختلف برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید.

ایجاد کانال ارتباطی

بهترین راه در دسترس بودن ایجاد کانال‌های ارتباطی در شبکه‌های مجازی است. ما در این جا یک لیست نسبتا کامل ازین روش‌ها تهیه کرده ایم.

راه اندازی کارگاه کیک خانگی

  • اینستاگرام: از کلمات کلیدی که پیدا کردید در بیو و در هشتگ‌ها استفاده کنید.

  • پینترست: عکس‌های زیبا از کیک‌های خود بگیرید و همراه با آدرس پیج و شماره تلفن در پینترست قرار دهید.

  • واتسپ بیزنس: عکس نمونه کارهای خود را در قسمت کاتالوگ و وضعیت قرار دهید تا دوستان و فامیل با کار شما آشنا شوند.

  • نی نی سایت: در تاپیک‌هایی که افراد به دنبال تولیدکننده کیک خانگی در شهر شما هستند، خود را معرفی کنید.

  • باسلام: یک غرفه تاسیس کنید و محصولات خود را برای سفارش قرار دهید.

  • تلگرام: یک کانال تلگرام عمومی بسازید و در آن نمونه کارهای خود را قرار دهید.

  • دیوار: تک تک نمونه کارهای خود را در قالب آگهی منتشر کنید و از کلمات مرتبط در آن استفاده کنید.

  • سنجاق: در سایت سنجاق هم یک پروفایل بسازید

  • گوگل مپ: می‌توانید کارگاه تولیدی(آدرس خانه) را در گوگل مپ با نامی که انتخاب شده ثبت کرده و شماره تماس خود را آنجا قرار دهید.

تولید محتوای خوب

برای معرفی تولیدات خود با سلیقه و ظرافت از تمام مراحل چه از زمان خرید مواد اولیه تا پخت و تحویل فیلم و عکس تهیه کنید و در این کانال‌ها به اشتراک بگذارید.

نترسید، تبلیغ کنید

موقع برنامه ریزی برای کسب و کار خود حتما یک بودجه ماهیانه (هر چند کم) در نظر بگیرید و آن را برای تبلیغات کار استفاده کنید. در ادامه به چند ایده برای تبلیغات کم هزینه می‌پردازیم.

  1. بعضی از پنل‌های پیامکی امکان ارسال انبوه پیامک به شهر یا منطقه را دارند. در یکی از این پنل‌های پیامکی ثبت نام و برای بخشی از ساکنین شهر خود یک پیام تبلیغاتی بفرستید. در پایان پیام حتما یک راه ارتباطی مثل شماره تلفن قرار دهید.

  2. به سراغ لوازم تولد فروش‌ها بروید. آنها را عضو شبکه‌های اجتماعی(تلگرام، اینستاگرام و…) خود کنید و به آنها پیشنهاد دریافت پورسانت در ازای دریافت سفارش بدهید.

  3. برای کارخود چند پوستر طراحی و چاپ کنید آنه را به مکان‌هایی ببرید که بیشتر مادران به آنجا رفت و آمد دارند. مثلا در آرایشگاه یا تابلو اعلانات مهدکودک یا مدرسه بچسبانید.

  4. یک نمونه از خوشمزه‌ترین کیک‌تان را در یک بسته‌بندی خوب قرار دهید و به سراغ کافی‌شاپ‌ها بروید. این نمونه را برای تست به آنها داده و پیشنهاد تهیه‌ی کیک روزانه مورد نیازشان را به آن‌ها بدهید.

  5. اگر خانم هستید برای مهمانی‌های زنانه یک کیک خوشمزه آماده کرده و همراه خود ببرید. این بهترین نوع تبلیغات است. فراموش نکنید شماره تماس خود را در اختیار حاضرین قرار دهید و بدون خجالت خیلی شفاف اعلام کنید که می‌توانند به شما کیک سفارش بدهند و چند مزیت اینکار را برای آن‌ها بیان کنید.

  6. از بلاگرهای محلی شهر خود بخواهید در ازای دریافت یک کیک رایگان به یک مناسبت خاص، شما را به مخاطبان خود معرفی کنند.

کم نیاورید، ثابت قدم باشید

هیچ تلاشی در این دنیا بی اثر نمی‌ماند، اگر برای مدت کافی ادامه داشته باشد. انتخاب کنید که آیا آن چشمه‌ای هستید که قرار است تکه سنگی را در مسیر خود شکاف دهد تا به هدف خود برسد. یا موجی که از افتادن یک تکه سنگ در برکه‌ای کوچک ایجاد می‌شود، یک لحظه هست و لحظه‌ای دیگر انگار نه انگار.

تمام آنچه که می‌خواهم بگویم این است که پررو باشید، خسته نشوید و از پای ننشینید. نتایج خوب به زمان کافی برای اتفاق افتادن نیاز دارند. در این مدت هرروز بیشتر از روز قبل تلاش و ایده پردازی کنید.

گردآوری توسط گروه چاپ کوره ای

تنظیم و نگارش : صادق شعبانی

راه اندازی کارگاه تولید کیک خانگی: مزایا، معایب و مسیر کامل

منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا