راهنمای خرید

۸ نکته مهم برای خرید گلس موبایل

۸ نکته مهم قبل از خرید گلس موبایل

در عصر حاضر، گوشی‌های هوشمند به یک ضرورت تبدیل شده‌اند که البته محافظت از آنها با قیمت گزافی که دارند امری واجب است. گلس یا محافظ صفحه گوشی یکی از ضروری ترین و پرفروش ترین لوازم جانبی موبایل هست. گلس ها در واقع لایه شیشه ای میباشند که بر روی ال سی دی گوشی نسب میشود و از صفحه نمایش موبایل در برابر ضربه و آسیب جلوگیری میکنند انواع مختلفی از محافظ صفحه نمایش گوشی در بازار موجود است.

اما چه چیزی برای گوشی شما مناسب است؟ به یاد داشته باشید، هر گوشی نیاز به محافظ خاص خود دارد و هر محافظ صفحه برای هر تلفنی مناسب نیست. همه محافظ های صفحه نمایش سطح یکسانی از محافظت را ارائه نمی دهند و انتخاب یک محصول ضعیف ممکن است دستگاه شما را در معرض آسیب قرار دهد.

علاوه بر این، انتخاب یک گزینه ارزان قیمت برای صرفه جویی در هزینه اغلب به دلیل کمبود اطلاعات و تحقیق، می تواند تلفن هوشمند یا تبلت شما را در معرض خطر بزرگی قرار دهد. بنابراین، سرمایه گذاری بر روی یک محافظ صفحه نمایش با کیفیت بالا برای هر دستگاهی مهم است. در این مقاله نکاتی که باید قبل از خرید گلس گوشی موبایل شود را مورد بررسی قرار داده اییم.

۱. دوام و ضد خش بودن

اولین و مهمترین ویژگی هر محافظ صفحه شیشه ای خوب خاصیت ضد خش و دوام آن است. هر زمان که به دنبال محافظ صفحه نمایش شیشه ای خوب می گردید، فقط این واقعیت را به خاطر بسپارید که این محصول می تواند تیغه ها، قیچی ها، کلیدها و سایر اجسام سخت و تیز روی سطح زمین را تحمل کند. تولیدات در این موارد عمدتاً شیشه آلومینوسیلیکات است که کیفیت و دوام بالایی را به محصول ارائه می دهد.

8 نکته طلایی که قبل از خرید گلس موبایل باید در نظر گرفته شود.

۲. صاف و لطیف بودن

این یکی دیگر از جنبه هایی است که باید هنگام خرید محافظ نمایشگر گوشی خوب در نظر گرفت. هر بار که انگشتان شما روی سطح محافظ شیشه سکوریت ضربه می زند یا لمس می کند یا می لغزد باید احساس نرمی لطیفی به شما بدهد. احساسی بسیار بهتر و بیشتر از احساسی که هنگام لمس صفحه اصلی تلفن همراه دارید خواهید داشت. از سوی دیگر، محافظ‌های با کیفیت ارزان از شیشه‌های تقریباً خشن ساخته شده‌اند و به اندازه کافی صاف نیستند. به همین دلیل وقتی انگشتان خود را روی آن می‌چرخانید، احساس چسبندگی به شما می‌دهد.

۳. اندازه کامل متناسب با صفحه نمایش شما

ساخت عالی همیشه بهترین نتیجه را به شما می دهد و یک برش دقیق توسط یک متخصص به این معنی است که محافظ صفحه شیشه ای شما پوشش کاملی می دهد. از سوی دیگر، محافظ صفحه نمایش شیشه ای انبوه به صورت عمده وجود دارد که بد ساخته شده اند و می توانند اشکال نامتقارن داشته باشند که در آن شکاف ها و سوراخ ها بسیار بزرگ هستند، زیرا توسط افراد متخصص و ماشین آلات فنی ساخته نمی شوند. و اینکه سعی کنید گلسی را انتخاب کنید که لبه های آن با قاب گوشی شما تداخل نداشته باشد.

۴. ضد اثر انگشت و روغن

مشکل اثر انگشت گاهی اوقات واقعاً آزاردهنده است زیرا دید صفحه نمایش و وضوح را کاهش می دهد. علاوه بر این، مسائلی مانند ریختن آب و چکیدن روغن وجود دارد که این وضعیت را بدتر می کند. اما در یک محافظ صفحه با کیفیت خوب این چیزها اتفاق نمی افتد. بنابراین تایپ و لمس سطح گوشی بسیار ساده تر و بدون دردسر است.

۵.نقش پوشش اولئوفوبیک ( آنتی استاتیک )

در محافظ صفحه نمایش ضد اثر انگشت و ضد روغن، پوشش اولئوفوبیک نقش مهمی را ایفا می کند. برای اطلاع بد نیست بدانید پوشش اولئوفوبیک یک پوشش دافع روغن است که در محافظ های گوشی های هوشمند و صفحه نمایش استفاده می شود. این می تواند مواد را در برابر اثر انگشت مقاوم کند زیرا روغن های تولید شده توسط پوست را دفع می کنند.

این روزها، پوشش‌های اولئوفوبیک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گلس گوشی  خوب است. تولید کنندگان در سراسر جهان به طور گسترده از پوشش اولئوفوبیک برای ساخت صفحه نمایش های لمسی مقاوم در برابر لکه برای تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده می کنند.

۶.  قدرتمند دربرابر شکستگی و ضربات

به طور کلی، اگر گوشی شما به طور تصادفی روی زمین افتاد و به شدت به آن برخورد کرد، محافظ صفحه نمایش با کیفیت خوب، از خرد شدن آن جلوگیری می کند. بنابراین، اگر گوشی شما از ارتفاع معینی سقوط کند قطعات غشای شیشه ای از آسیب به گوشی جلوگیری می کنند. حتی اگر گلس بشکند خود را فدای صفحه موبایل می کند.

8 نکته طلایی که قبل از خرید گلس موبایل باید در نظر گرفته شود.

۷. نمایش با کیفیت بالا

یکی از عناصر مهم هر گوشی هوشمند خوب صفحه نمایش آن است. یک محافظ صفحه شیشه ای با کیفیت بسیار خوب، شفافیت صفحه نمایش را مانند صفحه اصلی حفظ می کند و باعث می شود شما از تصویری شفاف بهره‌مند شوید.

۸. فاکتور سختی

عاملی که در حین در نظر گرفتن محافظ صفحه نمایش گوشی اهمیت دارد سختی آن است. در مورد شیشه سکوریت سختی را می توان با اشاره به مداد سربی توضیح داد. وقتی یک سازنده ادعا می کند سختی محافظ صفحه نمایش ۹H است به این معنی است که صفحه نمایش می تواند در برابر خراش های سخت ترین مداد مقاومت کند و در کل سختی شیشه را بر اساس خراش سخت ترین مداد یعنی مداد ۹اچ روی صفحه تجزیه تحلیل می کنند.

گردآوری توسط گروه چاپ کوره ای
تنظیم و نگارش : علی صدرالدینی
۸ نکته مهم برای خرید گلس موبایل
منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا