تکنولوژی

معرفی ۴ گوشی برتر سال ۲۰۲۳ میلادی

 

۴ گوشی برتر سال ۲۰۲۳ میلادی

به گفته یکی از متخصصان گوشی‌های هوشمند، سال ۲۰۲۳ برای گوشی‌های هوشمند، کمی کسل‌کننده بود. او این بار نتوانسته بود محصولی پیدا کند که برجسته باشد، به گونه‌ای که حتی بخش پریمیوم هم برای او چندان جذاب نبوده است، به همین دلیل تنها ۴ گوشی را برای لیست برترین‌های ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

یکی از برندهایی که از لیست او حذف شده، سامسونگ است. اگرچه او طرفدار پروپاقرص سامسونگ نیست، اما همیشه سری S Ultra مورد علاقه‌اش بوده است، که این حس نسبت به مدل  Galaxy S23 Ultra نیز برای او وجود دارد. همین موضوع در مورد  Galaxy Z Fold5 نیز صدق می‌کند که گوشی خوبی است، اما باز هم انتظارات را در سطح بالا برآورده نمی‌کند.

۱. Xiaomi 13 Ultra

1. Xiaomi 13 Ultra

بیایید با درایور روزانه این کاربر یعنی شیائومی ۱۳ اولترا شروع کنیم. از نظر او پس از استفاده از شیائومی ۱۱ Ultra و S Ultra12 ، Ultra13 بسیار زیباتر از نسل‌های پیشین خود به نظر می‌رسد. علیرغم طراحی نسبتا عجیب با تمام حاشیه‌های پشت، ۱۳Ultra نزدیک‌ترین گوشی به یک گوشی هوشمند بدون حاشیه است که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ تهیه کنید.

اولین چیزی که در یک گوشی باید به دنبال آن بگردید، نرم‌افزار و آخرین چیز، امکانات رابط کاربری است. هر سه اولترای مذکور، از روز اول، تجربه فوق‌العاده روان و سریعی را ارائه می‌دهند.

نکته دوم دوربین است و اولترا مطمئنا تمام پایه‌ها را پوشش می‌دهد. اولترا یک دوربین تله فوتو  ۳.۲X بسیار قوی اضافه کرد و همین دلیلی برای ارتقا از ۱۲ultraبه ۱۳ultra است. لازم نیست یک بار دیگر برگه مشخصات را مرور کنیم؛ چرا که چیپست، نمایشگر، حسگر اثر انگشت، شارژ، باتری و… همگی تا حدودی در تمام گوشی‌های پرچمدار یکسان هستند.

۲. Xiaomi 13 

2. Xiaomi 13 

همیشه ویژگی‌های مخصوصی برای نسبت دادن به گوشی‌های پریمیوم کوچک وجود دارد. او معتقد است که Xiaomi  بهترین گوشی هوشمند پرچمدار کوچک امسال است. بیشتر چیزهایی که در مورد ultra13 گفته شد، در مورد Vanilla 13 نیز صدق می‌کند. این گوشی تمام زنگ‌های آلارم را دارد و از تله فوتو نیز غافل نمی‌شود که این ویژگی در گوشی‌های جمع‌وجور به ندرت یافت می‌شود. برای مثال Asua Zenfone 10 و Pixel 7 هر دو فاقد دوربین تله فوتو مناسب هستند.

در دست گرفتن یک گوشی کوچک و قدرتمند بسیار جای بحث دارد، به خصوص اگر خوش‌ساخت باشد و Xiaomi 13 مطمئنا در دست عالی به نظر می‌رسد.

۳. One Plus 11

3. One Plus 11

اگرچه این متخصص از طرفداران قدیمی One Plus است، اما خیلی وقت است که تحت تاثیر گوشی‌های این برند سازنده قرار نگرفته به خصوص پس از اینکه مدیران تصمیم گرفتند OxygenOS را از رده خارج کنند. این شرکت همچنین مزیت رقابتی خود را به نوعی از دست داده است.

با این حال، One Plus 11 برای او کمی متفاوت از سایر مدل‌ها بود. از نظر این متخصص داشتن فرصت اینکه بتواند این گوشی را بررسی کند برای او یک شانس بزرگ بوده است و به غیر از نقص دوربین با زوم ۲X، این گوشی یک میان‌رده عالی است.

این موضوع می‌تواند به طور کلی به دلیل افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند در طول سال ۲۰۲۳ باشد، اما واقعیت این است که One Plus 11 حتی در زمان عرضه نیز بسیار عالی بود. در واقع عملکرد دوربین تحسین برانگیز است و سخت‌افزار مثل همیشه شایسته پرچمداری است.

حتی نرم‌افزار آن نیز بسیار جذاب و غنی بود. ما از دیدن بسیاری از ویژگی‌های قدیمی‌تر OxygenOS ناامید شدیم، اما همانطور که می‌گویند، گاهی برای به دست آوردن بعضی چیزها باید چیزهای دیگری را از دست داد.

۴. Vivo X Fold2

4. Vivo X Fold2

اولویت این متخصص انتخاب بهترین گوشی تاشو بود، چرا که به وضوح، نسل گوشی‌های تاشو همان آینده‌ای است که به سمت آن می‌رویم. همان طور که پیش‌تر گفته شد، سال ۲۰۲۳ حتی در بخش تاشو هم چیز خاصی برای ارائه نداشت. با این حال، Vivo X Fold2 گوشی مورد علاقه او بود. Xiaomi Mix Fold3 نیز به دلیل طراحی استثنایی و مجموعه دوربین قوی، مورد توجهش قرار گرفته است.

چیزی که بیش از همه در مورد vivo دوست‌داشتنی بود، طراحی تحسین برانگیز آن است. همچنین صفحه نمایش داخلی تقریبا بدون حاشیه، صفحه نمایش بیرونی قابل استفاده و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک دوگانه از ویژگی‌های قابل توجه دیگر آن است.

اکثر کاربران از حسگر اثر انگشت جانبی رضایت ندارند چرا که با وجود آنها، شما مجبور به استفاده از گوشی با دست راست می‌شوید و برای مثال زمانی که گوشی روی میز قرار می‌گیرد، باز کردن قفل سخت است. Vivo X Fold2 تمام این مشکلات را با دو حسگر اثر انگشت – یکی روی صفحه نمایش کاور و دیگری روی صفحه نمایش تاشوی اصلی – برطرف می‌کند. شما می‌توانید دستگاه را به هر روشی که دوست دارید باز کنید و این دو اسکنر سهولت استفاده را کمی افزایش می‌دهند. متاسفانه دیگر تولیدکننده‌ها این آپشن را به گوشی‌های تاشوی خود اضافه نمی‌کنند در حالی که این کار بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

هر آنچه گفته شد مجموعه نظرات این متخصص در مورد دنیای گوشی‌های هوشمند در طی سال ۲۰۲۳ بود. ما انتظار داریم میان رده‌های بیشتری با دوربین‌های بهتر و چیپست‌های جدیدتر ببینیم که در سال ۲۰۲۴ منطقی‌تر به نظر می‌رسند. همچنین مایل هستیم یک پیشرفت مهم رو به جلو در بخش گوشی‌های تاشو داشته باشیم.

گردآوری توسط گروه چاپ کوره ای
تنظیم و نگارش : زهرا صمدی

منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا