گوناگون

معرفی بهترین سایت‌های آموزش بورس و سهام

 

آموزش بورس

برای پیشبرد هر فعالیتی، اولین گام کسب مهارت‌های مورد نیاز است که این امر به آموزش بستگی دارد. بازار سهام نیز از این قانون پیروی می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید دوره آموزش بورس و سهام را طی کنید، در این مقاله از مجموعه مقالات دانشگاه کسب و کار با ما همراه شوید تا ما بهترین وب‌سایت‌های آموزش بازار بورس را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین سایت‌های آموزش بورسی

هنگامی که از بازار سرمایه یاد می‌شود، اولین تصویری که در ذهنمان شکل می‌گیرد، یک فعالیت پرچالش و خطرناک است. ما اغلب شنیده‌ایم که بازار بورس و سرمایه مکانی است که می‌توانیم در آن منافع قابل توجهی کسب کنیم، اما همچنین ممکن است با خسارت‌های زیادی مواجه شویم و تمام دارایی‌هایمان را از دست بدهیم. بعضی از ما ممکن است به خاطر عدم داشتن دانش کافی در زمینه بازار سرمایه، تصمیم بگیریم که از سرمایه گذاری در آن خودداری کنیم. اما ممکن است با افرادی آشنا باشیم که برای مدت طولانی در بازار بورس سرمایه گذاری کرده‌اند و سود قابل توجهی کسب کرده‌اند، بدون اینکه خبری از زیان‌های بزرگ در کارشان باشد! این افراد مسیر صحیح سرمایه گذاری در بازار سرمایه را می‌شناسند و دقیقاً می‌دانند که کی باید سهام خرید و کی باید آنها را بفروشند.

این افراد چگونه دانش خود را ارتقا داده‌اند؟ کی به آن‌ها آموخته است که در هر شرایطی چطور به یک تصمیم برسند؟ این فرض غلط است که برخی فکر می‌کنند این افراد حتماً به منابعی وصل هستند که اطلاعات را برایشان فراهم می‌کنند. در واقع این افراد، مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را به دست آورده‌اند. بنابراین، می‌توانند بازار را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند و سهام مناسب را انتخاب کنند و همین عامل موجب موفقیت آن‌ها شده است. در ادامه این مقاله بهترین سایت‌های آموزش بورس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها به دانش مورد نیاز خود دست یابید. برای آشنایی با این سایت ها تا انتهای این مقاله تیم دانشگاه کسب و کار را همراهی کنید.

آموزش بورس

۱.سایت کارگزاری آگاه یکی از بهترین سایت‌های آموزش بورس

مؤسسه آگاه، یک مرکز آموزشی برای بازار سرمایه از سطح مقدماتی تا پیشرفته را تشکیل داده است. این مرکز آموزشی، با داشتن حدود ۳۸ شعبه در سراسر ایران، دوره‌های آموزشی حضوری و آنلاین (برای افرادی که در خارج از کشور هستند) را برگزار می‌کند. این دوره‌ها به شما کمک می‌کند تا با مفاهیم و اصول بازار سرمایه آشنا شوید. همچنین باید اشاره کرد که تمامی این دوره‌ها با دریافت گواهینامه معتبر و تایید شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود.

در سال ۱۳۸۷، کارگزاری آگاه راه خود را در عرصه آموزش بازار سرمایه باز کرد. این دوره‌های آموزشی، که به صورت حضوری و غیرحضوری در بیشتر شهرهای کشور برگزار شده‌اند، تاکنون بیش از ۷۰۰۰ نفر از فعالان بازار سرمایه را پرورش داده‌اند. در سال ۱۳۹۱، بخش آموزشی کارگزاری آگاه با دریافت مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه، فعالیت خود را شروع کرد. اکنون، این کارگزاری با همکاری متخصصان و استادان مجرب، به عنوان پیشگام در برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین (مجازی) برای بازار سرمایه، فعالیت خود را ادامه می‌دهد. کارگزاری آگاه، با پشتیبانی آنلاین از دوره‌های آموزشی، به یکی از برترین کارگزاری‌ها در زمینه آموزش بورس تبدیل شده است.

ورود به سایت کارگزاری آگاه

آموزش بورس

۲.معرفی سایت کارگزاری مفید

وبسایت آموزشی بورس کارگزاری مفید، با هدف فراهم کردن امکانات دسترسی به بازارهای سرمایه گذاری بورس برای عموم، خدماتی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. این خدمات با توجه به حفظ سرمایه و منافع سرمایه گذاران طراحی شده است. اعتماد مشتریان و سلامت کاری از جمله اصول مهم وبسایت آموزش بورس کارگزاری مفید است که تلاش شده است برای حفظ آنها اقدامات لازم انجام شود. وبسایت آموزش بورس کارگزاری مفید، که به عنوان ارائه دهنده اولیه خدمات معاملاتی آنلاین با بیشترین تعداد مشتری و ابزارهای معاملاتی مورد استفاده، به یکی از بهترین منابع آموزش بورس تبدیل شده است. این وبسایت دارای ویژگی‌های زیر است:

  • بیش از ۲۸ درصد کل معاملات آنلاین را در اختیار دارد.
  • دستیاران معاملاتی برای بهبود عملکرد موجود هستند.
  • هر هفته پیشنهاداتی برای سبد سهام ارائه می‌شود که همراه با تحلیل جامع است.
  • ۷  سیستم معاملاتی معتبر برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت وجود دارد.

ورود به سایت کارگزاری مفید

آموزش بورس

۳.معرفی سایت آموزش بورس نظارت

پلتفرم نظارت با هدف تحلیل، آموزش بازار سهام و بررسی عملکرد دفاتر بازار سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های مدیریت پرتفوی تشکیل شده است. آموزش بازار سهام در حوزه‌های متنوع (مقالات، برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و آنلاین، وبینارها و …) در پلتفرم نظارت از اهداف اصلی گروه نظارت است. گروه نظارت تلاش کرده است، در انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مدیریت پرتفوی، دفاتر بازار سهام و … به مردم کمک کند تا بتوانند بهترین انتخاب را در این حوزه انجام دهند.

این گروه با بهره‌گیری از تجربیات کارشناسان خود، امکاناتی مانند تحلیل حجم مبنا، بررسی نوسانات قیمت، تجزیه و تحلیل روند قیمت سهام‌ها، ارائه سیگنال و غیره را برای عموم فراهم آورده است. این گروه با تمرکز بر مشتری، سرعت و دقت در ارائه خدمات به مشتریان را به عنوان اهداف اصلی خود قرار داده است که این امر به بهبود کیفیت و کارایی گروه کمک کرده است. با مطالعه مقالات سایت نظارت، شما می‌توانید دانش خود را به روز کنید و با استفاده از آموزش‌های آنها، به بهترین شکل سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

ورود به سایت نظارت

آموزش بورس

۴.معرفی سایت آموزشی بورس فراچارت

فراچارت یک منبع آموزشی است که در زمینه بازارهای مالی کار می‌کند. هدف اصلی این وبسایت، ایجاد یک محیط حرفه‌ای برای پشتیبانی از معامله‌گران و افرادی است که در بازار مالی مشغول به کار هستند. فراچارت، علاوه بر ارائه آموزش‌های تکنیکی و بنیادی، قدرت تفکر شما را در بازارهای مالی افزایش می‌دهد و شما را با مباحث روانشناسی آشنا می‌کند. با استفاده از این وبسایت و آموزش‌های آن، شما می‌توانید کنترل بیشتری بر ورود و خروج ناگهانی از بازار داشته باشید.

ورود به سایت فراچارت

آموزش بورس

۵.معرفی سایت تالار بورس

پلتفرم تالار بورس با ۱۷ سال تجربه در عرصه فعالیت و دارای ۱۳۵ هزار کاربر فعال در زمینه بازار سرمایه است. این سایت به عنوان خانه بزرگی برای تعداد زیادی از متخصصین، مدیران شرکت‌ها و تحلیلگران معروف بازار سرمایه شناخته شده است که در آن فعالیت می‌کنند. تیم تالار بورس با تمرکز بر راهبرد خلاقانه برای حفظ کیفیت خدمات خود، همیشه در بین سایت‌های آموزش بورس پیشگام بوده است. در این راستا، واحد آموزشی تالار بورس از معلمان و تحلیلگران با تجربه بازار سرمایه برای برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا دعوت کرده است. این تیم با هدف ارائه خدمات با کیفیت، خود را متعهد به ادامه این سیاست می‌داند.

ورود به سایت تالار بورس

آموزش بورس

۶.معرفی سایت آموزشی سیگنال

گروه سیگنال، که از کارشناسان حوزه مالی و نرم افزاری تشکیل شده است، با بررسی و پایش بازارهای مالی، در پی بهبود استراتژی‌های سرمایه گذاری در کلیه بازارهای مالی مانند سهام، صندوق‌های سرمایه گذاری، ارز دیجیتال، اوراق بدهی و … فعالیت می‌کند. کارشناسان گروه سیگنال در حوزه مالی، روزانه در حال بررسی و تجزیه و تحلیل کلیه بازارهای مالی هستند تا مخاطبان آنها بتوانند از یک پلتفرم جامع و قابل اعتماد برای پایش داده‌های مورد نیاز خود بهره‌مند شوند. گروه سیگنال توانسته است سیستم تأیید هویت سیگنال (بزرگ‌ترین پلتفرم تأیید هویت غیرحضوری کشور) را راه اندازی کند. نرم افزار سیگنال به شما این امکان را می‌دهد که در کمتر از ۱۰ دقیقه، تأیید هویت هوش مصنوعی را در هر نقطه‌ای از جهان که هستید، انجام دهید.

ورود به سایت سیگنال

آموزش بورس

۷.معرفی سایت آموزش بورس بورسینس

بورسینس یکی از پلتفرم‌های برجسته در زمینه سرمایه‌گذاری است. این وبسایت با هدف اصلی کمک به کاربران برای تولید درآمد اضافی تأسیس شده است. نویسندگان بورسینس معتقدند که ایجاد جریان‌های درآمدی جدید چالش بزرگی نیست و تولید درآمد دوم فرایندی ساده است که نیاز به صرف زمان و تلاش دارد. بورسینس با ارائه محتوای جذاب و به روز، استخدام کارشناسان متخصص، پوشش گسترده موضوعات و منابع مختلف، تبدیل به یکی از سایت‌های برتر در حوزه آموزش بورس شده است.

ورود به سایت بورسینس

آموزش بورس

۸.معرفی سایت آموزشی مهد سرمایه

اگر بخواهیم یک شرکت برتر در زمینه معاملات الگوریتمی را معرفی کنیم، نام شرکت مهد سرمایه را نمی‌توان نادیده گرفت. این شرکت با هدف بهبود کیفیت معاملات و پاسخگویی به نیازهای آموزشی تکنولوژیک، با ارائه دانش و جدیدترین ابزارهای این حوزه در قالب‌های متنوع، در حال فعالیت است. شرکت مهد سرمایه خدماتی را با هدف افزایش سطح دانش و توانایی معامله‌گران در بازارهای سرمایه، به صورت جامع در اختیار عموم می‌گذارد. فعالان بازار سرمایه و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از مشاوره‌های مهندس مهدی صفایی، از سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بهره‌مند شوند.

ورود به سایت مهد سرمایه

آموزش بورس

۹.معرفی سایت آموزش بورس کانون بورس

کانون بورس، یک مرکز آموزشی است که از سال ۱۳۸۶ با هدف افزایش دانش عمومی در مورد بازار سهام، فعالیت خود را شروع کرده است. در ابتدا، تمرکز این مجموعه بر روی آموزش مباحث مربوط به بازار سهام بود، اما اکنون، علاوه بر بازار سهام، به آموزش بازارهای فارکس و کریپتوکارنسی نیز می‌پردازد. تیم کانون بورس با تعهد به ارائه آموزش‌های ساده و در عین حال دقیق و مناسب برای دانش‌آموختگان خود، به طور کامل در تلاش است تا بهترین خدمات را ارائه دهد.

ورود به سایت کانون بورس

آموزش بورس

۱۰.معرفی سایت آموزش بورس خانه سرمایه

سایت خانه سرمایه، یکی از پیشگامان در زمینه آموزش بورس، از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با هدف ارائه یک منبع معتبر برای آموزش درست و علمی آغاز کرده است. این مجموعه تاکنون ۳۱ دوره آموزشی جامع و بلند مدت برگزار کرده و بیش از ۶۰۰۰ تحلیلگر را به بازار سرمایه کشانده است. اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزشی بورس را دارید، ما پیشنهاد می‌کنیم که با آکادمی و سایت خانه سرمایه آشنا شوید. این سایت تمامی ابزارهای لازم برای آموزش بورس را در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله اپلیکیشن‌ها، وبینارها، ویدئوهای آموزشی، دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری و …. شما می‌توانید در سایت خانه سرمایه عضو شوید و در این دوره‌ها ثبت نام کنید. این سایت بیشتر بر روی فروش محصولات آموزشی و برنامه‌های آکادمی تمرکز دارد، اما مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها، کتاب‌ها و … به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است.

ورود به سایت خانه سرمایه

کلام آخر

در آخر این که بازار بورس با رونقی که دارد، برای بسیاری جذاب است. ولی ناآشنایی با نحوه کارکرد آن باعث می‌شود که افراد سرمایه گذاری در بورس را به تعویق بیندازند. اینکه چگونه و از کجا باید شروع به سرمایه گذاری کرد، برای بسیاری مبهم است. سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که چرا باید برای آموزش بورس هزینه کرد؟ برخی افراد با دیدن هزینه‌های کلاس‌های آموزش بورس به این فکر می‌افتند که چرا آموزش بورس اهمیت دارد؟

برخی افراد با مفهوم سرمایه گذاری روی خود آشنایی ندارند. برای بیشتر مردم، سرمایه گذاری به معنای گذاشتن پول در جیب یا حقوق است، اما برای دستیابی به آزادی مالی، باید روی خودمان سرمایه گذاری کنیم. و بورس یکی از بهترین راه های شروع این سرمایه گذاری است. ورود به این بازار بدون داشتن اطلاعات کافی می تواند خطرناک باشد و به همین دلیل آموزش بورس اهمیت زیادی دارد.

گردآوری توسط گروه چاپ کوره ای
تنظیم و نگارش : سبا حیدری
منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا